یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۹
۰ نفر

گروه اقتصادی: افزایش شوری آب رودخانه کارون موجب کاهش 10‌درصدی سطح زیرکشت نیشکر و سایر محصولات و بحرانی شدن وضعیت آب کشاورزی در استان خوزستان شده است.

کارون

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان اعلام کرده است، سال گذشته شوری آب کارون و اراضی پایین دست باعث کاهش بیش از 10‌درصدی تولید محصول نیشکر شد و ادامه این روند لطمه جبران‌ناپذیری به تولید شکر استان خوزستان وارد می‌کند. نسیم صادقی با بیان اینکه، آستانه تحمل شوری محصول نیشکر فقط 1.7 EC است، افزود: در روزهای پایانی سال90 میزان شوری آب سد گتوند حدود 3.5 تا 4 EC بوده که با رهاسازی یک میلیارد متر مکعب آب سد، این میزان به2.8 EC رسیده است، اما با حد استاندارد و نرمال فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه، گندم نسبت به شوری 2.7 EC تحمل بیشتری نسبت به نیشکر دارد، افزود: سال گذشته شوری آب کارون و اراضی پایین دست بیش از 10‌درصد در کاهش محصول نیشکر تأثیر داشته است و کماکان ادامه این روند باعث افت تولید و کاهش محصول نیشکر می‌شود.همچنین مدیر امور کشت و صنعت‌های نظام صنفی کشاورزی خوزستان از افزایش بی‌سابقه شوری آب کارون خبر داده و اعلام کرد، شوری آب در نهایت باعث کاهش تولید محصولات کشاورزی در این استان می‌شود.

کد خبر 165428
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز