یکشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک شهر صنعتی مخروبه در بلژیک در بحبوحه بحران منطقه یورو جاذبه های توریستی خود را دوباره به دست آورده است.

زشت ترین شهر اروپا به جذب گردشگر روی آورد

به گزارش واحد مرکزی خبر، شهر چارلروی که یک بار در یک نظر سنجی در هلند به عنوان زشت ترین شهر اروپا شناخته شد اخیرا با برپایی یک تور گردشگری در صنعت گردشگری پیشرفت کرده است.

به گفته نیکلاس بوزارت،‌ مدیر آژانس گردشگری چارلروی، این شهر که صد سال پیش بزرگترین منطقه صنعتی دنیا محسوب می شد، در دهه نود با از بین رفتن وضع شهرنشینی و ارتکاب انواع جرایم خشونت آمیز در آن، بدنام شد.

وی گفت : قصد دارد به مردم نشان دهد چگونه می توان به سرعت از قله به دره سقوط کرد.

این تور گردشگری با بازدید از متروی این شهر شروع می شود، پروژه بزرگی که به علت بدهی دولت متوقف شد. ساخت این مترو که فقط یکی از پروژه های متوقف شده شهر چارلروی است یک دهه به طول انجامید و هزینه هنگفتی داشت اما فقط قطارهای آزمایشی را به خود دید.

این تور پس از بازدید از مترو، گردشگران را به یک کارگاه ریخته گری متروکه می برد که به باغ وحش تبدیل شده است. و در آخر گردشگران از تپه سنگ آهن دیدن می کنند که نشان می دهد روزگاری این شهر از نظر صنعت تیتان غنی بوده است.

با وجودی که مقامات محلی تمایلی به برپایی این تور ندارند، گردشگران زیادی از سراسر اروپا و دیگر کشورهای جهان برای دیدن زشت ترین شهر دنیا به چارلروی سفر می کنند.

ایده بدیع بوزارت کسب و کارهای نوآورانه جدیدی را جذب کرده است مانند کافی شاپ در هواپیما و گالری هنری.

شهر چارلروی نیز مانند همه شهرهای اروپا سعی می کند خود را بازیابد. امروز حدود یک چهارم جمعیت این شهر بیکارند.

کد خبر 165413
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز