شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

گروه حوادث: مردی که در جریان یک انتقام‌جویی خونین، عموی خود را به قتل رسانده است، تحت تعقیب پلیس قرار دارد.

متهم

نیمه شب 23‌بهمن‌ماه سال گذشته با پیدا شدن جسد مردی میانسال در اتوبان تهران- قم، پرونده‌ای جنایی پیش روی کارآگاهان اداره دهم آگاهی تهران قرار گرفت. ماموران با حضور در محل متوجه شدند که مقتول بر اثر اصابت ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده است اما هیچ مدرکی که هویت او را فاش کند، در محل پیدا نشد. ده‌ها متر آنطرف‌تر از محل پیدا شدن جسد، خودروی پرادویی که در بیابان رها شده بود، پیدا شد.

ماموران با بررسی این خودرو متوجه آثار اصابت چندین گلوله به قسمت عقب و لاستیک‌های آن شدند و این احتمال که خودرو متعلق به همان مردی است که جسد غرق خونش در آن حوالی پیدا شده، مد نظر قرار گرفت. ماموران که بهترین راه شناسایی مقتول را پیگیری مشخصات خودرو می‌دیدند، بررسی‌های خود را ادامه دادند و متوجه شدند که خودروی پرادو متعلق به مردی به اسم مراد است.

این مرد که در شمال تهران زندگی می‌کرد شناسایی اما در تحقیقات اولیه مدعی شد که مدتی قبل خودرو را به‌صورت قولنامه‌ای به یکی از دوستانش به نام سعید فروخته است. ماموران که حدس می‌زدند جسد پیدا شده در بیابان متعلق به سعید است، راهی خانه او شدند و دریافتند که یک روز قبل خانواده سعید با حضور در اداره پلیس خبر از ناپدید شدن وی داده‌اند. آنها بعد از حضور در پزشکی قانونی جسد رها شده در بیابان را شناسایی کردند و گفتند که مقتول پدر ناپدید شده آنها به نام سعید است.

اختلاف خونین

با شناسایی هویت مقتول، ماموران به کشف راز جنایت نزدیک‌تر شدند. آنها که حدس می‌زدند سعید از سوی فردی آشنا به قتل رسیده به تحقیق از خانواده‌‌اش پرداختند و متوجه اختلاف شدید این مرد با یکی از برادرزاده‌هایش به نام علیرضا شدند. تحقیقات پلیس نشان می‌داد که مدتی قبل پدر و برادر علیرضا زمانی که در خانه‌شان حضور داشتند، از سوی فردی که از آشنایان آنها بوده به ضرب گلوله کشته شده بودند. این در حالی بود که بعد از جنایت علیرضا تصور می‌کرد عمویش نیز از نقشه قتل باخبر بوده و در این ماجرا دست داشته است. از همان زمان اختلافات میان علیرضا و عمویش شدت گرفته بود و به همین دلیل پلیس احتمال داد که وی بر سر همین اختلافات دست به قتل عمویش زده تا از خانواده او انتقام بگیرد.

با این اطلاعات، ماموران راهی خانه علیرضا شدند اما این مرد همزمان با پیدا شدن جسد مقتول در بیابان ناپدید شده بود. برادر کوچک‌تر علیرضا در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: چند روز پیش علیرضا به خانه آمد و خودروی پژو‌405 مرا با خود برد و ساعت11 شب ماشین را برگرداند و خودش از خانه خارج شد. از آن به بعد دیگر او را ندیدیم و نمی‌دانیم که چه بلایی سر او آمده است.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به اطلاعات به دست آمده از سوی پلیس و احتمال نقش و مشارکت علیرضا در قتل عمویش، قاضی پرونده مجوز انتشار عکس بدون پوشش چهره او را در روزنامه‌ها صادر کرده و از کسانی که از وی خبر دارند خواسته است اطلاعات خود را از طریق شماره تماس‌های 51055510 و 51055428 در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار دهند.

کد خبر 165225
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز