مجموع نظرات: ۰
شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۷:۴۰
۰ نفر

رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران با اعلام برنامه‌های این سازمان در سال آینده، از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالیت‌های ارزنده در این بخش طی 2 سال آینده خبر داد.

به گزارش سما، مصطفی آجرلو به تشریح برنامه‌های سازمان ورزش شهرداری تهران در سال 86 پرداخت و با اشاره به اهمیت نقش ورزش در زندگی شهری گفت: بنا بر اعتقاد شهردار تهران، مردم باید حق استفاده از ورزش همگانی را در نزدیکترین نقطه زندگی خود داشته باشند، که این طرز فکر با وضعیت کنونی بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه بافت شهری در مناطق مختلف تهران متفاوت است افزود: تهران 10 میلیون نفر جمعیت دارد و با کوچه- پس کوچه‌های زیاد در جنوب تهران که ساختاری فرسوده دارند و یا در شمال تهران که ساختار شهری به خود گرفته است و باید مکانی را خریداری کرده و به فضای ورزشی تبدیل کرد، ایجاد و سازماندهی اماکن ورزشی بسیار مشکل است.

آجرلو برنامه‌های سازمان ورزش را در سال 86، به2 بخش تقسیم کرد و گفت: بخشی از کار شهرداری داخلی و مربوط به مناطق 22 گانه و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی است که در این بخش اقدامات مختلفی انجام می‌شود.

وی افزود: مشارکت با سرمایه‌گذاران بیرونی و همکاری با بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های این بخش است که شهرداری و شورای شهر تهران، سازمان ورزش را به عنوان دبیر این قسمت قرار داده‌اند که امیدوارم طی2 سال آینده حدود 20 کلنگ برای ایجاد مجموعه‌های ورزشی خصوصی به زمین بخورد.

رئیس سازمان ورزش شهرداری برنامه ریزی و اقدامات نرم‌افزاری را از دیگر اقدامات این سازمان در سال 86 عنوان و اعلام کرد: در این بخش تلاش شده تا در سال جدید 50 درصد از مردم تهران تحت پوشش برنامه‌های ورزشی قرار گیرند و از 10 میلیون شهروند تهرانی، حداقل برای 5 میلیون نفر فضای ورزشی ایجاد شود که کار بسیار سختی است و امیدوارم که به صورت قابل قبولی اجرا شود.

آجرلو با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی در زمینه ورزش اظهار کرد: مردم باید ورزش را به عنوان یک حق از مسئولان طلب کنند و آن را مانند سایر حقوق خود دانسته و نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

وی افزود: ورزش نقش مهمی در زندگی خانواده‌ها و جامعه دارد و به گفته مقام معظم رهبری مردمی که بخواهند کشورشان در همه زمینه‌ها خوب اداره شود باید به ورزش اهمیت دهند.

کد خبر 16522

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز