همشهری آنلاین: قائم مقام خانه کشاورز با بیان اینکه در صورت واردات مجدد میوه 40 هزار فرصت شغلی در بخش کشاورزی نابود خواهد شد، اعلام کرد: در صورت عدم اعمال سیاست های حمایتی دولت اشتغال موجود در بخش کشاورزی نابود می‌شود.

کشاورزی گیاه

 عنایت الله بیابانی در گفتگو با ایلنا با تاکید بر اعمال سیاست‌های حمایتی دولت در بخش کشاورزی تصریح کرد: با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها به دلیل افزایش قیمت حامل‌های انرژی دولت باید به تعهد خود نسبت به پرداخت یارانه این واحدها اقدام کند.

 قائم مقام خانه کشاورز در بخش دیگری از سخنان خود میزان تولید مرکبات را در سال گذشته چهار میلیون و 500 هزار تن اعلام کرد و گفت: در حال حاضر 40 هزار شغل مستقیم در این بخش ایجاد شده است که در صورت واردات مجدد مرکبات اشتغال ایجاد شده در این بخش از بین می‌رود.

 به گفته بیابانی در ابتدای امر تصور می‌شود که واردات برای متعادل کردن بازار صورت می‌گیرد، اما وقتی به بازار مراجعه می‌شود، می‌بینیم که واردات مرکبات و محصولات باغی فقط باعث افزایش قیمت تولیدات داخلی شده است.

 او با بیان این که متعادل‌سازی بازارها تنها از طریق تولید داخلی امکان‌پذیر است تصریح کرد: نکته اساسی در این‌جاست که برای جایگاه تولید و متعادل کردن بازارها ارزش‌گذاری نمی‌شود.

 بیابانی یاد آور شد: هم‌اکنون در ۱۱ محصول کشاورزی همچون خرما، پسته، مرکبات و زعفران در دنیا دارای رتبه هستیم، اما این مزیت‌ها روزبه‌روز در حال از بین رفتن است.

کد خبر 165198
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز