همشهری آنلاین: عضو کمیسیون تلفیق بودجه گفت: برای تصویب بودجه فعالیت‌های قرآنی ابتدا لازم است گزارشی از عملکرد هزینه‌ای بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال گذشته ارائه شود تا اعضای کمیسیون با توجه به این عملکرد و متناسب با نیازهای این حوزه بتوانند برای سال جدید نیز تصمیم‌گیری کنند.

قرآن

جعفر قادری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا) با اشاره به بررسی بودجه سال 91 در این کمیسیون اظهار کرد: هنوز این کمیسیون وارد جزئیات نشده است و کلیات آن در حال بررسی است و پس از بررسی کلیات وارد مباحث درآمدی و پس از آن وارد مباحث هزینه‌ای می‌شود که موضوع بودجه فعالیت‌های قرآنی نیز شامل این بخش می‌شود که تا هفته آینده ادامه خواهد داشت.

منتخب مردم شیراز در مجلس به بند 17 لایحه بودجه 91 پرداخت و گفت: برای تصویب بودجه فعالیت‌های قرآنی ابتدا لازم است گزارشی از عملکرد هزینه‌ای بودجه فعالیت‌های قرآنی در سال گذشته ارائه شود تا اعضای کمیسیون با توجه به این عملکرد و متناسب با نیازهای این حوزه بتوانند برای سال جدید نیز تصمیم‌گیری کنند و منابع مورد نیاز بخش فعالیت‌های قرآنی را به خوبی تأمین کنند.

قادری همچنین در مورد الحاق بخش فرهنگ عفاف و حجاب به موضوع فعالیت‌های قرآنی اشاره کرد و گفت: در این زمینه که در کمیسیون فرهنگی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، اعضای آن توضیحاتی را به کمیسیون تلفیق خواهند داد و دلایل افزوده شدن فرهنگ عفاف و حجاب را به موضوع فعالیت‌های قرآنی تشریح خواهند کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با بررسی این موضوع چنانچه در بحث بودجه فعالیت‌های قرآنی مشکلی ایجاد کرده باشد حذف خواهد شد و اگر مانعی برای بودجه فعالیت‌های قرآنی نداشته باشد، همان‌گونه که در لایحه آمده است، حفظ خواهد شد.

لازم به ذکر است، بند 17 لایحه بودجه 91 به موضوع فعالیت‌های قرآنی اختصاص دارد؛ در این بند همچون لایحه بودجه 90، دولت مجاز شده است تا نیم‌درصد از بودجه خود را به فعالیت‌های قرآنی اختصاص دهد با این تفاوت که در لایحه بودجه 91 موضوع فرهنگ عفاف و حجاب نیز در کنار فعالیت‌های قرآنی آمده است. 

کد خبر 165158
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز