همشهری آنلاین: در دیدار معاونان وزارت علوم با همتایان خود در ترکیه، ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌های دانشگاهی ایران و ترکیه، در خصوص ارزیابی مدارک تحصیلی دانشگاه پیام نور در ترکیه مباحثی مطرح شد.

به گزارش مهر، ارسلان قربانی ، قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و حسین نادری‌منش، معاون آموزشی وزارت علوم برای شرکت در نخستین نشست هیات امنای موسسه آموزشی اکو به ترکیه سفر کرده‌اند، با یکتا سراج و شعبان چالیش ،معاونان شورای آموزش عالی (یوک) جمهوری ترکیه و همچنین با عمر دینجر،وزیر آموزش ملی این کشور ملاقات کردند.

قربانی در این دیدار با اشاره به پیش‌نویس برنامه اجرایی یادداشت تفاهم همکاری‌های آموزشی ایران و ترکیه ابراز امیدواری کرد که این پیش نویس در اولین سفر مقامات دو کشور نهایی شود.

وی از همکاری شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه در ارزیابی مدارک تحصیلی صادره از دانشگاه پیام نور ایران، استقبال کرد.

همچنین دکتر نادری منش با اشاره به سفر رئیس سابق شورای آموزش عالی جمهوری ترکیه در سال گذشته به ایران و ملاقات با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بار دیگر بر موضوع تاسیس دانشگاه مشترک بین دو کشور و افزایش تعداد تبادل بورسیه‌های تحصیلی بین ایران و ترکیه تاکید کرد.

شعبان چالیش،معاون آموزشی شورای آموزش عالی ترکیه در بخش دیگری از این دیدار، بر افزایش تعداد دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ترکیه و شرکت دانشگاه‌های ایران در نمایشگاه بین المللی استانبول به منظور جذب دانشجویان ترکیه‌ای تاکید کرد.

تبادل استاد و دانشجو بین دانشگاه‌های دو کشور، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی بین دانشگاه‌های تهران و علامه طباطبائی با دو دانشگاه طرف ترکیه‌ای که دارای کرسی زبان و ادبیات فارسی هستند، از دیگر موارد مورد توافق دو طرف بود.

کد خبر 165115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز