همشهری‌آنلاین: رئیس اتحادیه املاک دلایلی دارد که بر اساس آنها معتقد است قیمت مسکن و اجاره‌بها در کشور و تهران افزایش نخواهد داشت و بازار مسکن در سال ۹۱ بازاری با ثبات است.

مصطفی قلی‌خسروی گفت: برای ثبات بازار مسکن و متعادل بودن قیمت مسکن و اجاره در کشور و خصوصا تهران دلایلی دارم که اصلی‌ترین دلیل آن به بار نشستن پروژه مسکن مهر در سال ۹۱ است.

وی ادامه داد: واگذاری بیش از یک میلیون واحد مسکونی در کشور و چندین هزار مسکن مهر در تهران، بازار مسکن را متعادل و با ثبات خواهد کرد.

وی افزود: علاوه بر به بار نشستن پروژه مسکن مهر و آغاز افتتاح‌های مسکن مهر در حجم بالا در سال جاری می‌توان به جدی شدن احیای بافت‌های فرسوده توسط شهرداری‌ها و دولت اشاره کرد.

خسروی اضافه کرد: ساخت مسکن در بافت‌های فرسوده به دلیل داشتن تاسیسات زیربنایی و روبنایی استقبال خوبی از سوی متقاضیان به همراه خواهد داشت و این روش نیز می‌تواند به افزایش عرضه مسکن کمک شایانی کند.

رئیس اتحادیه املاک به فارس گفت: یکی دیگر از دلایلی که می‌تواند بازار مسکن را در سال جاری بازاری با ثبات نشان دهد همانا ساخت مسکن‌های ویژه در شهر تهران است.

وی گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر دارای زمین‌های مناسبی در داخل شهر تهران است که می‌تواند با ساخت مسکن در این زمین‌ها علاوه بر اینکه به ثبات بازار مسکن کمک کند، این نوید را بدهد که مسکن مهر تنها مختص یک عده خاص نیست و دولت به سایر اقشار نیز توجه دارد.

خسروی اظهار داشت: مطمئنا این چند دلیل کافی است تا سال ۹۱ را بتوان سال ثبات بازار مسکن دانست.

وی تأکید کرد: مطمئنا یکسری از افراد سود‌جو منتظرند با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها فضای بازار مسکن را ملتهب جلوه دهند و قیمت‌ها را افزایش دهند اما بدانند که برنامه‌های دولت این افراد را در رسیدن به مقاصد خود ناکام خواهد گذاشت.

کد خبر 165053
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز