گروه شهری: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران تاکید کرد: رانندگان تاکسی حق افزایش کرایه را قبل از تصویب نرخ جدید ندارند.

محمد احمدی بافنده با تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت معیشتی تاکسیرانان گفت: گرچه منکر افزایش هزینه‌های زندگی نمی‌توان شد و تاکسیرانان هم مانند دیگر اقشار جامعه باید هزینه‌های خود را از طریق درآمدشان تامین کنند اما این دلیل نمی‌شود که رانندگان تاکسی خودسرانه و قبل از اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی از سوی مراجع قانونی اقدام به افزایش کرایه کنند. وی ادامه داد: روال کار بر این منوال است که شورای اسلامی شهر تهران درصد افزایش کرایه بهای تاکسی‌ها را به فرمانداری ابلاغ کرده و پس از تصویب نهایی با اعلام رسمی اجرایی خواهد شد.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه به افزایش سیستم‌های نظارتی تاکسیرانی پرداخت و اظهارداشت: در حال حاضر با هرگونه افزایش نرخ توسط رانندگان و به‌صورت خودمحور، به‌شدت برخورد خواهیم کرد. به همین منظور بخش نظارتی سازمان تاکسیرانی با فعالیت بیشتر و نظارتی دقیق‌تر بر فعالیت تاکسیرانان اشراف داشته و درصورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه حتما با تاکسیران متخلف برخورد خواهد شد.

احمدی بافنده همچنین افزود: باز هم تاکید می‌کنم که افزایش نرخ کرایه تاکسی منطقی است چون توجیهی وجود ندارد که تاکسیرانی که تمامی هزینه‌هایش از جمله لوازم یدکی خودرویش اضافه شده همچنان با نرخ سال قبل کار کند اما این افزایش نرخ باید از طریق قانونی و پس از تصویب اجرایی شود بنابراین از شهروندان می‌خواهم تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف، مورد را با ذکر زمان دقیق و کد تاکسی به سامانه‌های ارتباطی مانند 1888 اعلام کنند تا سریعا رسیدگی شود. مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران از تصمیم‌گیری برای تعیین نرخ جدید کرایه تاکسی در شورای شهر طی چند روز آینده خبر داد و گفت: افزایش نرخ حق مسلم تاکسیرانان است و امیدواریم هرچه سریع‌تر نرخ کرایه‌های سال 91 تصویب شود.

کد خبر 164979
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز