همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس هشتم با بیان اینکه تصمیمات دولت کشور را به حاشیه کشانده و بیشتر وقت مجلس صرف حاشیه‌ آفرینی‌های دولت می شود،گفت: ریشه مشکلات، شخص رئیس دولت است.

غلامرضا مصباحی مقدم  با بیان اینکه انرژی مجلس هشتم صرف منازعاتی با قوه مجریه شد که رویکرد دولت دلیل اصلی آن بود، گفت:سوال مجلس از دولت این است که چرا تا این حد برای کشور حاشیه آفرینی می‌کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، تخلفات نوروزی رئیس دولت را مورد اشاره قرار داد و افزود: این عجیب است که هرساله و درست در ایام تعطیلات نوروز، وقتی مجلس رسما تعطیل می‌‎شود، همان وقت دولت دست به اقداماتی می‌زند که فرصتی برای واکنش به آن وجود ندارد.

زرنگی دولت به ضرر مصالح ملی تمام می‌شود

وی، با بیان اینکه رفتار دولت در اداره کشور یک نوع زرنگی است، افزود: این زرنگی‌ها به ضرر مصالح ملی تمام می شود.

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، گفت: متاسفانه تصمیمات دولت کشور را به حاشیه کشانده و بیشتر وقت مجلس صرف حاشیه‌ آفرینی‌های دولت می شود، به جای اینکه به مشکلات مردم بپردازیم و مسئله معیشت مردم را حل کنیم، تدبیری برای جلوگیری از گرانی‌ها و تورم داشته باشیم ، یکدیگر را مورد پرخاش قرار می دهیم.

ریشه مشکلات، شخص رئیس دولت است

مصباحی مقدم ، اضافه کرد: منشاء همه این مشکلات هم اقداماتی است که از سوی دولت و شخص رئیس جمهور صورت می گیرد.

این نماینده مردم تهران، درباره ضرورت وحدت داخلی و دوری از حاشیه‌ها برای تحقق شعار تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی، گفت: رفتار دو قوه با یکدیگر در تحقق اهداف نظام تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: مصالح ملی ما اقتضا می‌کند، همه نیروهای کشور روی یکدیگر ریخته شود و در هماهنگی کامل برای کشور کارشود، نباید دشمنان ما خوشحال شوند و سوء برداشت و طمع در تخریب منزلت و جایگاه این ملت داشته باشند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم، تصریح کرد: اگر دو قوه مجریه و مقننه با یکدیگرهماهنگ باشند، سال تولید ملی را می توان به نتیجه رساند، می توان به جای اینکه به بحث‌های حاشیه‌ای بپردازیم، راهکارهای حمایت از تولید ملی را با هم مرور کنیم ، یک کار گروه مشترک بین مجلس و دولت تشکیل دهیم و ببینیم آیا مشکل در قانونگذاری است یا در اجرا؟

تغییر در رویکرد دولت برای تحقق تولید ملی ضرورت است

رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی، با بیان اینکه سرمایه گذاران دریک فضای با ثبات سیاسی و اقتصادی حاضر به سرمایه گذاری می شوند به خانه ملت گفت: برای رسیدن به این مهم، تغییر دررویکرد دولت اهمیت دارد، اگر اراده‌ای حکیمانه و رفتاری عاقلانه در دولت حاکم باشد این اصلاح رویکرد رخ می دهد و همکاری بین مجلس و دولت درمدت باقیمانده بستری برای حمایت از تولید ملی فراهم می کند.

کد خبر 164862
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز