چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین طراحی از «اندی وارهول» که به قیمت 3 پوند خریداری شد، بیش از یک میلیون پوند ارزش دارد.

نقاشی

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی تلگراف، «اندی فیلدز» فردی است که اخیرا طراحی از «اندی وارهول» را در یک حراجی سطح پایین به قیمت سه پوند خریده است‌، اثری که گفته می‌شود یک میلیون و 300 هزار پوند قیمت دارد.

«فیلدز» گفته است که طراحی دهه 1930 وارهول را در میان تعداد زیادی نقاشی در یک حراجی سطح پایین پیدا کرده و به قیمت سه پوند خریداری کرده است.

این تصویر که امضای نقاش سرشناس پاپ آرت را دارد‌، زمانی خلق شده که وارهول تنها 10 یا 11 سال سن داشته است. اگر این مطلب به اثبات برسد‌، این طراحی اولین اثر شناخته شده از این نقاش آمریکایی نام می‌گیرد.

کارشناسان قیمت این اثر را یک میلیون و 300 هزار پوند تخمین زده‌اند‌، اما فیلدز مدعی است که اثر هنری حداقل 10 برابر ارزش دارد.

وی در این‌باره گفته است که به دلیل نداشتن انگیزه‌ مالی، تصمیم به فروش این اثر ندارد و امیدوار است آن را برای لذت بردن دیگران به معرض نمایش عموم بگذارد.

مالک این اثر هنری افزود: ‌این خیلی اثر مهمی است زیرا نشان می‌دهد اندی وارهول کار هنری را خیلی پیش از آن چه تصور می‌شود،‌ شروع کرده است.

این طراحی تولد پاپ آرت را به دو دهه پیش از آنچه ما می‌دانیم، برمی‌گرداند و نشان می‌دهد وارهول از سنین پایین‌تری خلق چنین آثاری را آغاز کرده است.

این طراحی روی کاغذ با پس‌زمینه نارنجی‌، زرد و سبز‌، چهره‌ی مردی را نشان می‌دهد که تصور می‌شود خواننده و بازیگر دهه 1930 «رودی والی» باشد.

اخیرا دو اثر هنری از اندی وارهول در بزرگترین حراجی‌های دنیا به فروش رسیده‌اند؛ «هشت الویس» که در سال 1963 به تصویر کشیده شده بود و به قیمت 62 میلیون و 500 هزار پوند به فروش رسید و دیگری پرتره‌ وارهول از چهره «الیزابت تیلور» که با قیمت 14 میلیون و 800 هزار پوند چکش حراج خورد.

 

کد خبر 164842

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز