همشهری آنلاین: نمایندگان مجلس به دولت اجازه دادند به منظور حفظ قدرت رای و جایگاه ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه، نسبت به افزایش سرمایه ایران به میزان 78 میلیون و 51 هزار دلار آمریکا اقدام کند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) با کلیات و جزئیات لایحه اجازه افزایش سرمایه و سهام ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه (IBRD) و موسسه توسعه بین‌المللی (IDA) از مؤسسه‌های وابسته به گروه بانک جهانی، موافقت کردند.

وکلای ملت با 136 رای موافق، 3 رای مخالف و 13 رای ممتنع از 211 نماینده حاضر در جلسه، کلیات این لایحه را به تصویب رساندند.

به موجب مصوبه مجلس، به دولت اجازه داده شد به منظور حفظ قدرت رای و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بانک بین‌المللی ترمیم و توسعه نسبت به افزایش سرمایه جمهوری اسلامی ایران در چارچوب افزایش سرمایه عمومی و موردی در مجموع به ارزش 78 میلیون و 51 هزار دلار آمریکا بر اساس جدول پرداخت‌ها طی سال‌های 1391 الی 1395 هجری شمسی اقدام کند.

بهارستان نشینان همچنین به دولت اجازه دادند که ضمن مشارکت در برنامه افزایش سرمایه موسسه توسعه بین‌المللی، نسبت به پذیره نویسی سهام موسسه مزبور برای دوره‌های 5 الی 16 در مجموع به ارزش 19 میلیون و 700 هزار دلار آمریکا بر اساس جدول پرداخت‌ها طی سال‌های 1391 الی 1399 هجری شمسی اقدام کند.

در ماده واحده لایحه مذکور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد از محل منابع داخلی خود مبالغ یاد شده را تامین و مبالغ پرداختی را در دفاتر قانونی خود به حساب سهمیه و سهام ایران در موسسات بین‌المللی منظور کند.

خانه ملتی‌ها با 126 رای موافق، 4 رای مخالف و 12 رای ممتنع از 209 نماینده حاضر در جلسه، جزئیات لایحه مذکور را به تصویب رساندند.

کد خبر 164705
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز