سه‌شنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با هدف جلوگیری از انقراض ببرها، به زودی تعدادی ببر نر و ماده روسی به منطقه میان کاله مازندران وارد می‌شود

ببر روسی

به گزارش ایرنا، محسن مشکوه گفت: با ورود ببرهای روسی جدید به کشور الزامات بهداشتی و قرنطینه‌ای ببرها در منطقه میانکاله مازندران زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: برای امحاء یک ببر روسی سیبری مبتلا به بیماری مشمشه به همکاری سازمان‌های دامپزشکی، محیط زیست، باغ وحش تهران و وزارت بهداشت و درمان نیاز است تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: چندی پیش دو قلاده ببر نر و ماده روسی سیبری برای انتقال به منطقه میانکاله مازندران به کشور وارد شد که به دلیل مشکوک بودن به بیماری مشمشه در باغ وحش تهران نگهداری شدند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: پس از امحاء ببر نر روسی این ببر در حاشیه باغ وحش تهران در شرایط قرنطینه‌ای و ایزوله به صورت مجزا نگهداری می‌شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز طبق نتیجه آخرین آزمایش رفرنس از کشور آلمان، ببر ماده نیز به بیماری مشمشه مبتلا شده که به دنبال هماهنگی دستگاه‌های ذیربط برای امحاء ببر ماده هستیم.

کد خبر 164683
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز