همشهری آنلاین: مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از توقف فعالیت های دفتر خبرگزاری رویترز در تهران تا اطلاع ثانوی خبر داد.

 فعالیت خبرگزاری رویترز در تهران تا اطلاع ثانوی متوقف شد

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران ،این تصمیم به دنبال تهیه فیلمی توسط بخش ویدئویی دفتر این خبرگزاری در اواخر سال گذشته در خصوص فعالیت های ورزشی تعدادی از بانوان ورزشکار ایرانی در رشته نینجتسو و معرفی آنان به عنوان تروریست، اتخاذ شده است .

وی ادامه داد : این درحالی است که این بانوان بعضا دانش آموز، دانشجو یا خانه دار می باشند و صرفا به دلیل علاقه شخصی به این رشته ورزشی روی آورده اند.

مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت :خبرگزاری رویترز تیتر مجعول ' هزاران زن نینجا به عنوان قاتلان ایرانی آموزش می بینند ' را برای فیلم ویدئویی خود انتخاب و آن را در اختیار مشترکان تصویری قرار داده که متاسفانه بازتاب بسیار منفی در دیگر رسانه های خارجی داشته است .

آقاجری با اشاره به هجمه تبلیغاتی منفی رسانه های وابسته به نظام سلطه ، در خصوص فعالیت های ورزشی بانوان اظهار داشت :درنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این امکان برای بانوان ایرانی علاقمند به ورزش فراهم است تا با حفظ ارزش های اسلامی، در رشته ورزشی مورد علاقه خود، تا سطوح عالی و قابل رقابت در عرصه بین المللی پیشرفت کنند اما متاسفانه انتخاب چنین تیتری با موضوع آموزش های آدمشکی و تروریستی در ایران و گزینش بخش های از مصاحبه با ورزشکاران زن ایرانی در راستای القای این گونه آموزش های تروریستی، نشان از تمایل این خبرگزاری به انحراف افکار عمومی جهانی داشته است .

مدیر کل رسانه های خارجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : این اداره کل پس از اطلاع از اقدام مغرضانه بخش تصویری رویترز و با توجه به شکایت بانوان ورزشکار در این رشته به مرجع قضایی ، فعالیت دفتر این خبرگزاری را تا بررسی کامل موضوع ، متوقف کرده است .

کد خبر 164620
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز