مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن نجوم اهواز از مقارنه سیاره زهره و خوشه پروین خبر داد و گفت: این پدیده از شامگاه امشب دوشنبه 14فروردین آغاز و تا روز 16فروردین ماه ادامه دارد

مقارنه زهره و خوشه پروین

به گزارش مهر، خسرو جعفری زاده گفت: پس از همنشینی هلال ماه با سیاره زهره، سیاره مشتری و خوشه پروین، این بار سیاره زهره در ادامه مسیر خود به خوشه زیبای پروین رسید.

دبیر انجمن نجوم اهواز با اشاره به زمان وقوع مقارنه سیاره زهره و خوشه پروین خاطر نشان کرد: این پدیده نجومی از شامگاه امشب دوشنبه 14 فروردین آغاز و تا روز پنجشنبه 16 فروردین ماه ادامه داد.

وی فاز (درخشندگی) سیاره زهره را در این پدیده منهای 4.4 درصد ذکر کرد و یادآور شد: سیاره زهره از شامگاه امشب با درخشندگی منهای 4.4 در کنار خوشه پروین قرار می گیرد.

جعفری زاده همچنین خاطرنشان کرد: نزدیک‌ترین جدایی زاویه‌ای این دو جرم آسمانی در روز 15 فروردین ماه است که سیاره زهره از محدوده تعیین شده خوشه پروین گذر می‌کند.

این ستاره شناس به بیان موقعیت نحوه رصد پدیده مقارنه سیاره زهره و خوشه پروین پرداخت و اظهار داشت: برای دیدن این رویداد رصدگران می‌توانند کمی پس از غروب خورشید به دنبال جسم نورانی در بالای آسمان غربی (محل غروب خورشید) باشند و سپس توسط ابزارهای رصدی به رصد آن بپردازند.

کد خبر 164584
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز