همشهری آنلاین: رمان «اندکی سایه» که عنوان بهترین رمان سال دربخش ادبیات داستانی کتاب سال امسال را به خود اختصاص داده است، در ساعت 17 روز 8 اسفند با حضور نویسنده کتاب در شهر کتاب مرکزی مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش همشهری‌آنلاین این کتاب که توسط احمد بیگدلی نوشته شده است با حضور نویسنده و رضا امیر خانی، بلقیس سلیمانی، حسن محمودی مورد نقد و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 بیگدلی پیش از انتشار نخستین رمانش داستانهای کوتاه «شبی بیرون از خانه» که به قول خودش با پخش و انعکاس خوبی مواجه نشد و کتاب «من ویران شدم» را نوشته بود. وی همچنین د رنمایشنامه نویسی نیز دستی چیره دارد و نمایشنامه از سال۵۲ تاکنون به طور جدی یا پراکنده به این مقوله هم نظری داشته است.

 بیگدلی سال 1381 با نمایش «موش در گنجه» با کارگردانی حسن اورازانی و بازی ناصر ایزدفر در جشنواره بیست و یکم تئاتر فجر شرکت داشت.

  این نویسنده در حال حاضر چندین مجموعه آماده چاپ دارد که در انتظار مجوز نشر در اداره ارشاد بسر می برند و او امیدوار است این مجموعه روزی به چاپ برسند
    
«اندکی سایه» یک رمان 134 صفحه ای است که با لحنی شاعرانه از زبان سه دوست روایت می شود. سه دوست بعد از سالها با سفر به زادگاهشان از واقعه روز عاشورا و اعتصاب کارگران شرکت نفت در سال 1330 حرف می زنند و در این بین، نویسنده با فلاش بک هایی خواننده را در جریان جزییات وقایع آن روز و کسانی که در آن روز کشته شدند (اسحاق، هادی و...) قرار می دهد.

رمان اندکی سایه تازمان انتشارش برای سه بار و درسالهای 67 ، 72 و 83 بازنویسی شده است.

این رمان را انتشارات خجسته به بازار کتاب روانه کرده بود.

کد خبر 16455

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز