دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۴:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین - محسن احمدی: موزه‌ا‌ی در هلند اعلام کرد، یک تابلوی نقاشی که تاکنون به نقاشی ناشناس منتسب می‌شد، ‌از آثار «ونگوک» است.

نقاشی

به گزارش همشهری به نقل از آسو‌شیتد‌پرس، کارشناسان هنری در موزه‌ «کورولر مولر» هلند اخیرا اعلام کردند، یک تابلوی نقاشی از طبیعت که خالق آن تاکنون ناشناس بود‌، از شاهکارهای «ون‌سان ونگوک» است.

کارشناسان آثار هنری تاکنون درباره‌ هویت هنرمند خالق این نقاشی مردد بودند، اما اخیرا با انجام آزمایش‌های اشعه‌ ایکس دریافتند که این شاهکار هنری توسط «ونگوک»، نقاش امپرسیونیست هلندی خلق شده است.

«ونگوک» در این تابلوی نقاشی به ابعاد 100 در 80 سانتی‌متر، گل‌های وحشی را در کنار رزهای زیبا به تصویر کشیده است.

این کارشناسان آثار هنری به این دلیل به اصل بودن این اثر هنری شک داشتند که اندازه‌ بوم این نقاشی بسیار بزرگتر از اندازه‌ای بود که نقاشی‌ها در زمان ونگوک کشیده می‌شدند.

همچنین امضای این نقاش سرشناس در قسمتی نامتعارف، یعنی در در گوشه‌ سمت راست بالای بوم حک شده است.

در سال 2003 این موزه هلندی تصمیم داشت این نقاشی را به هنرمندی ناشناس نسبت دهد، اما بررسی‌ها و تحقیقات پس از آن مشخص کرد که این اثر هنری متعلق به ونگوک است.

«ون‌سان ویلم ونگوک»»، نقاش نامدار هلندی بود که گرچه در زمان حیاتش در گمنامی کامل به سر می‌برد، اما اکنون به عنوان یکی از تاثیرگذارترین نقاشان امپرسیونیسم شناخته می‌شود.

 

از آنجا که وی در سن 37 سالگی درگذشت، تمام آثارش را در 10 سال آخر عمر کوتاه خویش آفرید که شامل 900 نقاشی و 1100 طراحی است.

مجموعه‌ «گل‌های آفتابگردان» او که تعدادی از آن‌ها از معروف‌ترین نقاشی‌هایش نیز محسوب می‌شوند، شامل 11 اثر است.

خودنگاره‌ها و «شب‌های پرستاره»‌ وی از دیگر نقاشی‌های برجسته‌ او محسوب می‌شوند.

فیلم‌های داستانی و مستند زیادی درباره‌ ونگوک و آثارش ساخته شده است. پس از مرگ ونگوک، تابوتش را پر از گل‌های آفتابگردان کردند.

کد خبر 164487

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز