شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۴:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت گامبیا نماینده سازمان ملل را به خاطر مخالفت با ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور مبنی بر علاج بیماری ایدز با داروهای گیاهی اخراج کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز به فدزی گواردزیمبا، هماهنگ‌کننده مقیم عملیات سازمان ملل در این کشور کوچک واقع در غرب آفریقا 48 ساعت مهلت داده شده  تا این کشور را ترک کند.

یحیی جامه، کشتی‌گیر و افسر سابق ارتش که از سال 1994 با از یک کودتای نظامی به ریاست‌جمهوری کشور گامبیا رسید، مدعی است که یک درمان طبیعی و گیاهی علاج‌بخش برای افراد مبتلا به ویروس ایدز (HIV) یافته است.

رئیس‌جمهور گامبیا جلسات درمانی منظمی برای بیماران مبتلا به ایدز در یک بیمارستان محلی برگزار می‌کند، و در جریان آنها ضمادهای گیاهی به بدن بیماران می‌مالد، به آنها معجون‌های گیاهی می‌خوراند و بر آنها ورد می‌خواند.

این جلسات درمانی به طور گسترده‌ای از رسانه‌های دولتی گامبیا پخش می‌شود و رسانه‌های بین‌المللی نیز خبر آن را بازتاب می‌دهند.

شبکه تلویزیونی انگلیسی اسکای نیوز اخیرا در مصاحبه‌ای از قول گواردزیمبا نقل کرده بود که ادعاهای علاج ایدز ممکن است باعث شود افراد را ترغیب کند که به رفتارهای پرخطر خود ادامه‌ دهند و به این ترتیب مشکل ایدز در آفریقا تشدید شود.

رئیس‌جمهور جامه تردیدها در بار مدعیاتش را رد کرده است و اصرار دارد که شیوه درمانی او ایدز را علاج می کند.

کد خبر 16446

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز