یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکی از گسترده‌ترین حمله‌های اینترنتی نگرانی میلیون‌ها تن از صاحبان کارت‌های اعتباری ویزا، آمریکن اکسپرس و مسترکارت را برانگیخته است.

دسترسی هکرها به اطلاعات میلیون‌ها کارت اعتباری

به گزارش دویچه وله، شامگاه جمعه، ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) شرکت گلوبال پی‌منتس (Global Payments) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که اوایل ماه مارس قربانی حمله‌ هکرهای ناشناس شده است.

دراین بیانیه آمده است که احتمال می‌رود اطلاعات شمار زیادی از کارت‌های اعتباری ویزا، آمریکن اکسپرس و مسترکارت به سرقت رفته باشند.

این شرکت اعلام کرده که به محض کشف نخستین نشانه‌های سرقت اینترنتی، کارشناسان ویژه‌ای را برای جلوگیری از خسارت به مشتریان به کار گماشته است.

گلوبال پی‌منتس یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خدماتی پرداخت مجازی است که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند.

از بیانیه‌ گلوبال پی‌منتس نمی‌توان دریافت که آیا تنها مشتریان آمریکایی این شرکت در معرض خطر دستبرد قرار گرفته‌اند، یا اینکه این سرقت اطلاعاتی به مشتریان آن در سراسر جهان لطمه می‌زند. قرار است جزییات بیشتر در این رابطه روز دوم آوریل (۱۴ فروردین) در اختیار عموم قرار گیرد.

برخی خبرگزاری‌ها تعداد مشتریانی را که اطلاعات آنها به سرقت رفته است ۱۰ میلیون نفر تخمین زده‌اند.

شرکت‌ویزا در واکنش به خبر گلوبال پی‌منتس با انتشار اطلاعیه‌‌ای اطمینان داد که به صاحبان کارت اعتباری ویزا خسارتی وارد نخواهد شد. مسترکارت نیز واکنش مشابهی نشان داد. هر دو شرکت به کاربران خود توصیه کردند که حساب بانکی خود را به دقت کنترل کنند و در صورت مشاهده هر گونه خطا، در اسرع وقت با شرکت خدماتی خود تماس بگیرند.

هکرها هر چند وقت یک بار به شرکت‌های اینترنتی حمله کرده و با سرقت اطلاعات، به حساب کاربرهای این شرکت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. آخرین نمونه‌ی آن در واپسین روزهای سال ۲۰۱۱ رخ داد.

گروه اینترنتی موسوم به ناشناس (Anonymous) به شرکت امنیتی "استراتفور" در آمریکا حمله کرد و به اطلاعات بیش از چهار هزار کارت اعتباری دست یافت. هدف این حمله انتقال وجه از حساب مشتریان استراتفور به حساب سازمان‌های خیریه نظیر صلیب سرخ اعلام شد.

استراتفور یک گروه لابی امنیتی آمریکایی است که روزانه درباره‌ی موضوعات مرتبط با امنیت و اطلاعات در جهان خبرنامه‌ای منتشر می‌کند. مشتریان استراتفور بیشتر وزارت‌خانه‌ها، اداره‌ها، سازمان و شرکت‌های خصوصی هستند.

گروه "ناشناس" که برای خود وجهه‌ای سیاسی - اجتماعی کسب کرده است، پیشتر مسئولیت دستبرد به شبکه‌های کامپیوتری چند شرکت‌ بین‌المللی از جمله ویزا، مستر کارت و پی پل را به عهده گرفته بود.

کد خبر 164435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز