همشهری آنلاین: معترضان مصری دیوار امنیتی را در مرکز قاهره که حاکمان نظامی در دسامبر سال گذشته برای دور نگه داشتن تظاهرکنندگان ساخته بودند، تخریب کرده‌اند.

متعرضان مصری

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد زیادی از فعالان روز جمعه (۱۱ فروردین، ۳۰ مارس) در حالی که شعارهای ضد‌حکومتی سر می‌دادند، از پتک و کابل برای خراب کردن بلوک‌های بتونی این دیوار در خیابان منتهی به پارلمان در نزدیکی میدان آزادی استفاده کردند.

همچنین معترضان شورای عالی نیروهای مسلح حاکم را که سال قبل بعد از سرنگونی حسنی مبارک قدرت را به دست گرفتند، به سوءمدیریت کشور در جریان دوره انتقال قدرت متهم کردند.

بر پایه این گزارش، پلیس ضد شورش تلاشی برای متوقف کردن معترضان خشمگین نکرد.

ارتش حائل‌های بتونی زیادی را از نوامبر سال گذشته بعد از درگیری‌های خشونت آمیز با معترضان ضدحکومتی، در قاهره ساخته است تا آن‌ها را از ادارات دولتی و ستادهای امنیتی دور نگه دارد.

از ۱۱ فوریه ۲۰۱۱ بعد از ۱۸ روز انقلاب مردمی و پایان حکومت ۳۰ ساله مبارک، شورای عالی نیروهای مسلح قدرت را در این کشور در اختیار دارد.

حاکمان نظامی می‌گویند بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ماه ژوئن برگزار شود، قدرت را منتقل خواهند کرد.

مبارک ۸۳ ساله به اتهام صدور دستور سرکوب معترضان که منجر به مرگ بیشتر از ۸۰۰ معترض حامی دموکراسی در جریان انقلاب مردمی شد، مورد محاکمه قرار گرفته است.

کد خبر 164407
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز