همشهری آنلاین: عبدالحسین آذرنگ از پایان ترجمه رساله دکتری احمد واردی درباره محمدعلی فروغی و زندگی سیاسی و ادبی و علمی‌اش خبر داد و گفت این اثر براساس منابع دست اول تدوین شده است.

azarang

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایبنا نام این کتاب «محمدعلی فروغی: زندگی و زمانه او» و پایان نامه دکتری احمد واردی در دانشگاه «یوتا»ست.

عبدالحسین آذرنگ، درباره کتاب توضیح داد: فروغی از جمله شخصیت‌هایی در تاریخ معاصر ایران است که تاثیراتش را در برخی از حوزه‌ها نمی‌توان نادیده گرفت. این کتاب تمانی جنبه‌های شخصیت و تاثیرگذاری‌های وی را کاویده است. 

وی افزود: نقش و اثرگذری‌های فروغی در عرصه سیاست، حوزه‌های فرهنگی، ادبی و فلسفی در این پایان نامه دکتری به شکل محققانه و بدون تفاصیل زیاد مورد بررسی قرار گرفتند.

این اثر در قالب پایان نامه دکتری شکل گرفته و به همین دلیل برخوردار از دقت علمی و مبتنی بر منابع دست اول است. نویسنده این اثر حتی برخی از اسناد موجود در آرشیوهای خارج از ایران را نیز بررسی کرده است. 

آذرنگ به برخی از اختلاف نظرها درباره مواضع و اثرگذاری‌های فروغی در عرصه سیاسی اشاره کرد و گفت: هیچ موضع‌گیری در این اثر به چشم نمی‌خورد. با وجود نظرات مختلفی که درباره فروغی وجود دارد، نویسنده این کتاب تنها به دنبال یک بررسی محققانه از تاثیرگذاری‌های او به ویژه در حوزه‌های فرهنگی بود.

این مترجم یادآوری کرد: تا جایی که به یاد دارم، کتابی بی طرفانه درباره جایگاه فروغی در حوزه‌های ادبی و فرهنگی کشورمان نوشته نشده است.

کتاب «محمدعلی فروغی: زندگی و زمانه او» را نشر ناوک منتشر می‌کند.

کد خبر 164396
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز