همشهری آنلاین: پنج زائر ایرانی که حدود 2 ماه پیش توسط اغتشاش‌گران و مخالفان دولت سوریه ربوده شده بودند، پس از آزادی و انتقال به ترکیه، استانبول را به مقصد تهران ترک کرده و امروز شنبه دوازدهم فروردین ماه وارد تهران شدند.

زائران ایرانی ربوده شده در سوریه

به گزارش همشهری آنلاین، پنج زائر ایرانی که تقریبا 2 ماه پیش برای زیارت حرم زینب (س) عازم سوریه شده و در آنجا توسط اغتشاش‌گران و مخالفان دولت سوریه ربوده شده بودند به آغوش خانواده هایشان بازگشتند. 

رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از آزادی و بازگشت این پنج زائر ایرانی که توسط افراد مسلح ناشناس در شهر حمص سوریه ربوده شده بودند ابراز خوشحالی کرد. همچنین از تلاش مقامات دولت ترکیه و وزارت خارجه آن کشور که به دنبال تماس و رایزنی علی اکبر صالحی با همتای خود در زمان ربوده شدن زائران و قول مساعدت آنها صورت پذیرفت تشکر و قدردانی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین اظهار امیدواری کرد شاهد آزادی هرچه سریعتر سایر زائران و متخصصان ایرانی ربوده شده در سوریه باشیم.

بر اساس گزارش فارس، اسامی این پنج زائر حرم مطهر حضرت زینب(س) عبارتند از: 1. چراغعلی عالی پور 2. درویشعلی فتحی پور 3.حسن بازیگر  4. نورالدین بهاوند 5.حجت الله میرزا.

گفتنی است این پنج هموطن اهل شهر خرم آباد هستند.

کد خبر 164371
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز