شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نارگیل ضعف کبد را درمان می‌کند و برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است و ریشه درخت نارگیل نیز برای ناراحتی‌های کبدی مانند یرقان مفید است

نارگیل

به گزارش ایرنا، نارگیل حدود سه هزار سال پیش در جنوب آُسیا کشت می‌شده است و در حال حاضر درخت نارگیل در تمام مناطق استوایی وجود دارد.

مردم اقیانوس آرام نارگیل را بعنوان غذای اصلی مصرف می‌کنند و از تمام قسمت‌های این درخت استفاده می‌کنند .

نارگیل درختی است که به طور قائم بالا می‌رود .ارتفاع آن به 30 متر و قطر تنه آن تا یک متر می‌رسد .برگ‌های آن دراز و به طول 4 تا 5 متر و مرکب از چند برگچه باریک و دراز است.درخت نارگیل هر سال حدود 50 عدد نارگیل می‌دهد .

خواص دارویی:

گوشت سفید نارگیل از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و شیر نارگیل کمی گرم و مرطوب است ،نارگیل به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی چاق کننده است.

حرارت داخلی بدن را افزایش می‌دهد،برای خوشبو کردن دهان مفید است،ضعف کبد را درمان می‌کند،برای برطرف کردن بواسیر مفید است،ادرار را زیاد می‌کند،درد مثانه را رفع می‌کند،زخم‌های بدن را مداوا می‌کند، کرم معده و روده‌، مخصوصا کرم کدو را از بین می‌برد و برای تقویت دستگاه هاضمه مفید است.

ریشه درخت نارگیل ضد تب و ادرار آور است، ریشه درخت نارگیل برای ناراحتی‌های کبدی مانند یرقان مفید است، دم کرده ریشه درخت نارگیل برای معالجه اسهال خونی مفید است، برای دفع سنگ کلیه شیر نارگیل را با برگ سنا مخلوط کرده و بنوشید.

خواص شیر نارگیل

شیر نارگیل هم ملین و هم ضد اسهال است، برای رفع اسهال خونی مفید است،برای برطرف کردن آب آوردگی بدن مفید است، شیر نارگیل ضد سم است، برای پائین آوردن تب مفید است،

در معالجه بیماری‌های پوستی کاربردهای زیادی دارد.

شیر نارگیل سنگ کلیه را دفع می‌کند و برای پایین آوردن تب بسیار مفید است.

گوشت این میوه دارای آنزیم‌های مختلف انورتین، اکسیداز و کاتالاز است و در شیر آن اسیدهای آمینه مختلف موجود است.

روغن نارگیل که از تقطیر گوشت سفید آن به دست می‌آید حافظه و هوش را تقویت می‌کند و در درمان کمر درد موثر است.

نارگیل دیر هضم است و در بدن تولید خلط می‌کند بنابراین بهتر است با شکر خورده شود.

این میوه به دلیل گرم بودن ممکن است در گرم مزاجان اشکالاتی تولید کند، این افراد باید آن را با میوه‌های ترش، لیمو و یا هندوانه بخورند، خوردن آن برای سرد مزاجان و سالمندان بسیار مفید است.

کد خبر 164368
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز