همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای را به پرهیز از هرگونه اقدام شتابزده و مداخله جویانه در امور سوریه فراخواند و آمادگی تهران را برای کمک به فرآیند سیاسی شکل گرفته در راستای توافق حاصله میان دمشق و کوفی عنان اعلام داشت.

صالحی

به گزارش خبرگزاری مهر، فیصل مقداد فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه و قائم مقام وزارت خارجه این کشور در تهران با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار فیصل مقداد ضمن ارائه گزارشی جامع از آخرین وضعیت کشورش در ابعاد مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی، شرایط موجود را با توجه به اهتمام ویژه دولت سوریه به پیشبرد روند اصلاحات و پیگیری گفتگوهای ملی مناسب ارزیابی کرد.

وی همچنین از مساعدت‌ها و کمک‌های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به ملت و دولت سوریه تقدیر و تشکر کرد.

صالحی نیز در این دیدار ضمن تاکید بر حمایت همه جانبه از کشور دوست و برادر سوریه، ضرورت گذار از مرحله امنیتی و پیشبرد روند اصلاحات و اهتمام نسبت به مطالبات مردم را در فرآیند شکل دهی به گفتگوهای ملی متذکرشد.

وزیر امور خارجه آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به دولت و ملت سوریه با هدف عبور از شرایط سخت و مشکلات بوجود آمده بویژه آغاز دوره بازسازی مناطق آسیب دیده اعلام کرد.

صالحی همچنین ضمن تاکید مجدد بر راهکار سیاسی در وضعیت کنونی سوریه، طرف‌های بین المللی و منطقه‌ای را بویژه در راستای طرح ماموریت کوفی عنان به پرهیز از هرگونه اقدام شتابزده و مداخله جویانه و یکجانبه گرایی فراخواند و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای کمک به فرآیند سیاسی شکل گرفته در راستای توافق حاصله میان دمشق و کوفی عنان اعلام داشت.

کد خبر 164276
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز