همشهری‌آنلاین: رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه بامداد چهارشنبه 9 فروردین در رأس یک هیئت عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد و در فرودگاه مهرآباد مورد استقبال علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان قرار گرفت.

فارس نوشت: نخست‌وزیر ترکیه در این سفر ضمن دیدار با محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور با علی لاریجانی رئیس مجلس و محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای و تحولات بین‌المللی به بحث و تبادل‌نظر می‌پردازد.

"احمد داود اوغلو" وزیر خارجه، "تانر یولدز" وزیر انرژی و منابع طبیعی،"ظفر چاقلایان" وزیر اقتصاد و "اردوغان بایراکتار" وزیر شهرسازی و محیط زیست از جمله وزرایی هستند که اردوغان را در این سفر همراهی می‌کنند.

اردوغان پیش از سفر به تهران در کنفرانس بین‌المللی امنیت هسته‌ای سئول شرکت و در حاشیه این اجلاس با باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

نخست‌وزیر ترکیه قبل از عزیمت به کره جنوبی در جمع خبرنگاران از آمادگی کشورش برای میانجیگری بر سر برنامه‌ هسته‌ای ایران خبر داده بود.

براساس توافق صورت گرفته بین ایران و گروه ۱+۵ قرار است این نشست در آینده نزدیک برگزار شود که اخیرا برخی منابع دیپلماتیک از برگزاری این نشست در ۲۵ فروردین ماه خبر داده ولی اعلام کردند که هنوز مکان آن قطعی نشده است. ترکیه آمادگی خود را برای برگزاری این نشست در استانبول اعلام کرده است.

کد خبر 164234
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز