سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۵ - ۰۳:۵۳
۰ نفر

گروه سیاسی - حملات نظامیان اسرائیلی به زنان و کودکان بی دفاع لبنانی، دوشنبه نهم مرداد اعتراض گسترده هموطنانمان را در سراسر کشور به دنبال داشت.

علاوه بر اعتراضات گسترده در سراسر کشور، در تهران نیز تجمعات اعتراض آمیزی در میدان فلسطین، مقابل دفتر سازمان ملل متحد و مقابل سفارت انگلیس و ترکیه برگزار شد.
تجمع زنان و کودکان در میدان فلسطین
از ساعت ۹ صبح روز گذشته، صدها تن از زنان و کودکان در میدان فلسطین تهران تجمع کردند تا نسبت به کشتار بی رحمانه همنوعانشان در لبنان اعتراض  کنند.
زهرا طیب زاده، رئیس مرکز امور مشارکت زنان ریاست جمهوری که به عنوان سخنران این مراسم سخن می گفت تأکید کرد: دشمن صهیونیستی از سر عجز و ناتوانی خویش به بمب های اهدایی کاخ سفید و هیتلرهای زمان دلخوش کرده است. وی با تأکید بر این که پیروزی فلسطین و لبنان، پیروزی اسلام است، تصریح کرد: براین اساس تمامی سعی دشمنان بر این است که نگذارند اسلام رشد کند. وی ادامه داد: امروز فرزند خلف، شاگرد صالح و راستین امام راحل «سیدحسن نصرالله» در پیامی قاطع با تأسی از زینب(س) عمل می کند.
ابوالحسن زعیتر نماینده حزب الله نیز در این تجمع با اشاره به این فرموده امام راحل مبنی بر این که غده سرطانی اسرائیل باید از بین برود، گفت: ما امروز این فرموده امام(ره) را به دست حزب الله لبنان محقق می کنیم.
وی ادامه داد: دشمنان با این جنگ می خواستند ارزش، عزت، دین و شرف را از ما بگیرند اما ما ثابت کردیم که دشمنان نمی توانند به اسلام آسیبی برسانند لذا ما حاضریم به آنها ثابت کنیم که حزب الله همیشه پیروز است.

تجمع مقابل سازمان ملل
از سوی دیگر گروه های مختلف با تجمع مقابل مقر سازمان ملل در تهران اعتراض خود را نسبت به جنایات اسرائیل اعلام کردند.
حدود ۳۰۰ کودک از ۷۰ مهد کودک استان تهران صبح دیروز با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل حمایت خود را از کودکان مظلوم و بی گناه فلسطین و همچنین انزجار خود را از کشتار وحشیانه کودکان و زنان لبنانی و فلسطینی توسط رژیم صهیونیستی اعلام کردند.
این کودکان با پوشیدن چفیه اعلام کردند که از مقاومت حزب الله و مردم مظلوم فلسطین در برابر رژیم اشغالگر قدس حمایت می کنند و با در دست داشتن قلک های خود اعلام کردند که از هر گونه کمکی نسبت به کودکان فلسطینی دریغ نمی کنند.
در پایان نیز بیانیه ای در محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی و نقض حقوق بشر در لبنان و فلسطین قرائت شد که در آن بیانیه آمده است: ما به نمایندگی از ۱۰ هزار و ۶۰۰ مهد کودک از سراسر کشور فجایع رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین را محکوم می کنیم و خواستار پیگیری جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل درخصوص خشونت علیه غیر نظامیان به ویژه کودکان و زنان و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در قانا هستیم. ما خواهان اجرای تعهد واقعی و موثر دولت ها به اصول حقوق کودکان و اجرای پیمان نامه حقوق کودک در مورد همه کودکان از جمله کودکان ستمدیده لبنان می باشیم.
همچنین دهها تن از طلاب و فضلای غیر ایرانی مقیم حوزه علمیه قم با تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران اعتراض خود به سکوت سران کشورها و مجامع بین المللی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی و همچنین حمایت خود از مقاومت حزب الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین را اعلام کردند.
همزمان مردم شهرستان ورامین نیز در مقابل دفترسازمان ملل در تهران به جمع تجمع کنندگان پیوستند.
تجمع کنندگان مقابل دفتر سازمان ملل متحد در تهران همچنین پرچم های حزب الله و تصاویر سید حسن نصرالله را به همراه تصاویر رهبر کبیر انقلاب در دست داشتند و همچنین پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.
تجمع عدالتخواهان مقابل سفارت انگلیس و ترکیه
تعدادی از دانشجویان عضو جنبش عدالتخواه دانشجویی نیز با تجمع مقابل سفارت ترکیه، اعتراض خود را نسبت به ممانعت مرزبانان این کشور از عبور اولین کاروان اعزامی دانشجویی به سمت لبنان نشان دادند.
این تجمع که با مخالفت نیروی انتظامی نیز روبرو شد با حضور دانشجویان برای ساعاتی ادامه داشت. در این تجمع ابتدا نیروی انتظامی خواستار برگزاری تجمع در خیابان مقابل سفارت شد و دانشجویان را از پیاده روهای مقابل سفارت دور کرد.
یکی از دانشجویان ضمن انتقاد به عملکرد مرزبانان ترکیه و دولت این کشور نسبت به برخورد با دانشجویانی که قصد ورود به ترکیه برای رسیدن به لبنان را داشتند، گفت: «دانشجویانی که برای کمک به برادران خود در سرزمین های اشغالی قصد داشتند به آنان بپیوندند رژیم ترکیه بدون هیچ دلیل قانونی آنها را دیپورت کرد. طی دو هفته  گذشته از کمک های دارویی هم جلوگیری کرد. دانشجویان ایرانی به سمت لبنان می رفتند تا شعاری را سر دهند که سیدحسن نصرالله مدتی پیش با آن جنوب لبنان را آزاد کرد. رفتند بگویند لبیک یا حسین.»
سپس دانشجویان در حالی که پرچمهایی از حزب الله و فلسطین و عکس هایی از سیدحسن نصرالله و همچنین گذرنامه های خود را در دست داشتند شعار دادند: نه سازش نه تسلیم نبرد با اسرائیل، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، «دانشجو می جنگد، می میرد، ذلت نمی پذیرد».
سپس یکی از دانشجویان، بیانیه جنبش عدالتخواه دانشجویی را قرائت کرد و گفت: «این بیانیه در پایان تحصن پنج روزه دانشجویان در مجاورت مرز کشور ترکیه در کنار مرز ایران که پس از پنج روز نتوانستند از مرز عبور کنند و شب گذشته تحصن به پایان رسید صادر شده است.
این کاروان با ممانعت مسئولان دولتی و نیروهای مرزی مواجه شد و با بهانه هایی مجبور شد تا کاهش افراد اعزامی خود را در دستور کار قرار دهد. سرانجام مرزبانان ترکیه به دلیل نوع پوشش کاروان با عبور آنان از مرز ترکیه موافقت نکردند. پس از چهار روز، هشت تن از دانشجویان که با بدرقه  همراهان موفق به عبور از مرز جمهوری اسلامی شدند اما نیروهای مرزی ترکیه از پذیرش آنها استنکاف ورزیدند و دانشجویان پس از ده ساعت انتظار در میان مرز ترکیه و جمهوری اسلامی ایران، اقدام به بازگشت نمودند. اکنون دانشجویان همچنان پیام خود که دعوت تمام مسلمانان برای دفاع از مظلومان است را به گوش جهانیان می رسانند. ما در حد وسع خویش عمل کرده ایم و از این کار به خود می بالیم.»
سپس تعدادی مواد آتش زا به سمت داخل ساختمان و دیوارهای سفارت پرتاب شد و در نهایت با مداخله نیروی انتظامی دانشجویان از مقابل سفارت دور شدند.
آمادگی برای جمع آوری کمک های مردمی
نیروی مقاومت بسیج با انتشار اطلاعیه ای آمادگی خود را برای جمع آوری کمک های مردمی به نفع مردم لبنان و فلسطین اعلام کرد.
در این اطلاعیه آمده است: در راستای کمک رسانی به مردم مظلوم لبنان و فلسطین، ده میلیون بسیجی در سراسر کشور هرکدام با واریز ۱۰ هزار ریال به شماره حساب ۸۱۰۰۰ مؤسسه مالی اعتباری مهر به یاری مردم مبارز لبنان و فلسطین می شتابند.
واکنش دادستان کل کشور
پیرو ارسال گزارش سازمان دفاع از قربانیان خشونت به دادستانی کل کشور و به دنبال اعزام هیأتی از ایران جهت شرکت در اولین اجلاس شورای حقوق بشر، دادستان کل کشور طی نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان دفاع از قربانیان خشونت در این خصوص نکاتی را یادآور شد.
حجت الاسلام والمسلمین دری نجف آبادی در این نامه ضمن تشکر از فعالان سازمان های غیر دولتی حقوق بشر و تأکید بر نقش مهم و ممتاز NGO ها و تشکیلات غیردولتی در پاسداشت حقوق ملت ها و آرزوی توفیق برای این افراد، اظهارداشت: دفاع از حقوق همه ملت ها و ملت های مسلمان به ویژه ملت مظلوم فلسطین و لبنان و عراق و افغانستان و ملت بزرگ و مظلوم ایران اسلامی که هم قربانی تروریسم است و هم قربانی مواد مخدر و تبعات بسیار تلخ و اسفبار آن و هم قربانی تحریم های ناعادلانه آمریکا و شرکت های وابسته که موجب خسارات فراوان مادی و معنوی و به خطر افتادن جان انسان های بی گناه می شود از وظایف مهم و حساس فراروی تشکیلات حقوق بشری است.

کد خبر 1642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز