همشهری آنلاین: صدها تن از فعالان مخالف جنگ با برگزاری تظاهرات در تل‌آویو به مقام‌های رژیم اسرائیل نسبت به حمله احتمالی نظامی به برنامه هسته‌ای ایران هشدار داده‌اند.

به گزارش پرس تی‌وی فعالان از آن بیم دارند که افزایش فشارها بر ایران به جنگی تمام عیار منطقه‌ای تبدیل شود که پیامدهای آن بر جهان نیز اثر گذارد.

شمار زیادی از فعالان ضد جنگ با پیوستن در کمپین خودجوشی در فیس‌بوک، مخالفت خود را علیه جنگ احتمالی علیه ایران اعلام کردند و صدها نفر نیز به خیابان‌های تل‌آویو آمدند.

شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز شنبه (۵ فروردین، ۲۴ دسامبر) تابلو نوشته‌هایی در دست داشتند که بر روی برخی از آن‌ها نوشته شده بود نه به جنگ علیه ایران، فت‌وگو، نه بمب و نه به خودکشی پیشگیرانه.

جرمی کوربین، رئیس "ائتلاف جنگ را متوقف کنید به شبکه تلویزیونی راشا تودی گغت که منزوی کردن و اجازه دادن به اسرائیل برای ادامه تهدید‌های خود به تحولاتی بسیار خطرناک منجر خواهد شد.

وی گفت: راه پیش رو باید از بین بردن تنش و عاری کردن منطقه از جنگ‌افزارهای هسته‌ای باشد.

این فعال ضد جنگ ضمن درخواست از مردم برای فکر کردن درباره پیامدهای حمله احتمالی به ایران گفت که این جنگ بر اقتصاد جهان تاثیر قابل‌توجهی خواهد داشت و جان شمار زیادی از انسان‌ها را خواهد گرفت.

کوربین نتیجه‌گیری کرد: اگر اجازه دهیم چنین جنگی رخ دهد، همه پشیمان خواهیم شد.

در نظرسنجی اخیر روزنامه اسرائیلی هاآرتص که با همکاری دانشگاه تل‌آویو در نیمه نخست اسفند (اوایل ماه مارس) برگزار شد، ۵۸ درصد پاسخ‌دهندگان مخالف حمله نظامی اسرائیل علیه ایران بودند.

آمریکا، رژیم اسرائیل تهران را به پیگیری اهداف نظامی ر برنامه انرژی هسته‌ای خود متهم می‌کنند.

ایران با رد این ادعاها تاکید می‌کند، به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش جنگ‌افزارهای هسته‌ای و یکی از اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، از حق توسعه و دست‌یابی به فن‌آوری صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای برخوردار است.

این در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون هیچ مدرکی نیافته است که گویای انحراف ایران از برنامه انرژی هسته‌ای خود باشد.

کد خبر 164134
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز