همشهری آنلاین: عنان برای دیدار با رهبران روسیه و بحث و تبادل نظر درباره تحولات سوریه به مسکو وارد شد.

کوفی عنان

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت اینترنتی شبکه الجزیره، کوفی عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه قرار است امروز (یکشنبه) 06 فروردین، با دیمیتری مدودف، رئیس جمهوری و سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه دیدار کند.

احمد فوزی، سخنگوی عنان تاکید کرد که کوفی عنان پس از مسکو راهی پکن می‌شود تا در آنجا نیز با رهبران چین درباره تحولات سوریه گفت‌وگو کند.

روسیه و چین طی ماه‌های گذشته قطعنامه‌های شورای امنیت علیه نظام سوریه را وتو کردند اما از طرح کوفی عنان برای پایان یافتن خشونت‌ها در سوریه از سوی طرفین درگیر و فراهم کردن تسهیلات برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به مردم سوریه حمایت کردند.

این در حالی است که همزمان با دیدار قریب‌الوقوع عنان با رهبران روسیه، کرملین توقف حمایت‌های نظامی و سیاسی خارجی از مخالفان سوری را خواستار شد.

مسکو می‌گوید، مخالفان باید به میز مذاکرات با نظام بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه روی بیاورند.

برخی منابع در وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کردند، مذاکرات عنان با مسئولان روسیه بر راهکارها جهت حل و فصل مسالمت‌آمیز نزاع داخلی در سوریه متمرکز است.

روسیه پیش از ورود عنان به مسکو از قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل علیه نظام سوریه انتقاد کرده و آن را یک‌جانبه توصیف کرد.

مسکو تاکید کرد که این قطعنامه تلاش‌های در حال جریان برای حل مساله سوریه به ویژه تلاش‌های عنان در این خصوص را نادیده گرفته است.

کد خبر 164125
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز