همشهری آنلاین: در پی درگیری ماموران یگان حفاظت محیط زیست و چند شکارچی غیر مجاز در پارک ملی گلستان، یکی از محیط‌بانان به نام "ابوالفضل جلالی راد" مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

محیط‌ بان

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان به ایلنا گفت: 5 فروردین در درگیری با شکارچیان غیرمجاز یک مأمور یگان حفاظت محیط زیست در پارک ملی گلستان مجروح شد.

محمد ممشتی با اعلام این مطلب اظهار کرد: شنبه شب مأمورین یگان حفاظت محیط زیست حین گشت‌زنی در پارک ملی گلستان با ۶ نفر شکارچی غیرمجاز مواجه شدند.

 وی ادامه داد: در پی مشاهده این شکارچیان غیر مجاز، توسط نیروهای حفاظت محیط زیست به آنان هشدارهای قانونی داده شد اما این شکارچیان توجهی به هشدار‌ها نکردند که در پی آن درگیری بین دو گروه بوجود آمد که منجر به زخمی شدن "ابوالفضل جلالی راد" یکی از محیط بانان شد.

 ممشتی با اشاره به اینکه این فرد از ناحیه شکم مورد اصابت گلوله قرار گرفته است گفت: اصابت گلوله موجب مجروح شدن روده‌ها و کبد وی شده که بعد از انتقال به بیمارستان مورد عمل جراحی قرار گرفته است.

 به گفته مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان عمل جراحی این مامور یگان حفاظت محیط زیست موفقیت آمیز بوده و به اعتقاد پزشکان معالج، وی از مرگ نجات یافته است.

 ممشتی در ادامه خاطر نشان کرد: با تلاش مأموران یگان حفاظت محیط زیست، 4 تن از شکارچیان دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

 وی در پایان از همکاری رئیس دادگستری و دادستان منطقه "آشخانه" تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 164116
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز