یکشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان سیاسی عرب گفت: رژیم عربستان سعودی کوچک ترین تظاهرات را در این کشور سرکوب می کند.

عربستان

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی الاحمد، فعال سیاسی عربستانی در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از واشنگتن درباره حادثه تیراندازی نیروهای امنیتی عربستان به محمد صالح الزندانی فعال سیاسی عربستانی در منطقه عوامیه گفت: این حادثه در برابر شماری زیادی از مردم روی داد.

این شاهدان عینی ادعاهای وزارت کشور عربستان را درباره این حادثه رد می‌کنند. به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی می‌خواستند وی را از طریق یک خودروی آمریکایی بربایند.

از این خودرو شماری از افراد مسلح وابسته به نیرووهای ویژه سعودی خارج شدند.

این نیروهای امنیتی که از سوی آمریکایی‌ها آموزش دیدند تلاش کردند الزنادی را بربایند ولی وی توانست از دست این نیروها فرار کند.

وقتی الزنادی از آنان دور شد، نیروهای امنیتی شروع به تیراندازی به این فعال سیاسی کردند. وی به شدت زخمی شد و مردم وی را به یکی از منازل بردند.

سپس چند زرهپوش پلیس عربستان وارد این منطقه شدند و شروع به تیراندازی به منازل مردم کردند.

رژیم عربستان به دروغ پردازی و ارائه اطلاعات دروغ و خلاف واقع عادت دارد. هیچ یک از نیروهای امنیتی سعودی زخمی نشده‌اند.

فکری عبدالمطلب، کارشناس مصری در گفتگو با شبکه تلویزیونی العالم از واشنگتن از قاهره در ادامه این برنامه تصریح کرد: در رژیم های سابق تونس و مصر تیم های ترور حضور داشتند که مخالفان را شکنجه می‌کردند و نیروهای امنیتی سعودی تنها مخالفان این رژیم را شکنجه می کنند و قادر نیستند کمیته‌ها و گردان هایی برای مبارزه با دشمن صهیونیستی تشکیل دهند. سعودی‌ها تنها خواستار حفظ امنیت رژیم‌های پادشاهی عرب حوزه خلیج فارس و پیروی کورکورانه از آمریکا هستند.

انقلابیون عربستانی در منطقه الشرقیه تنها تظاهرات مسالمت آمیز برگزار می‌کنند ولی رژیم این تظاهرات می‌ترسد و نگران است این تظاهرات به سراسر عربستان گسترش پیدا کند به این دلیل تلاش می‌کند کوچک ترین تظاهرات را سرکوب کند. به نظر می‌رسد اشغالگری وحشیانه نیروهای سعودی در بحرین می‌خواهد بار دیگر در مناطق شرقی عربستان تکرار شود.

کد خبر 164108
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز