همشهری آنلاین: نخست وزیر ترکیه و رئیس جمهور آمریکا یکشنبه 06 فروردین در سئول درباره مسائل متعددی از جمله موضوع هسته‌ای ایران گفتگو می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه حریت، رجب طیب اردوغان برای شرکت در کنفرانس امنیت هسته‌ای به کره جنوبی سفر و در حاشیه این کنفرانس با باراک اوباما دیدار و گفتگو می‌کند.

منابع ترک اعلام کرده‌اند که مذاکرات اردوغان و اوباما در سئول مذاکراتی مفصل خواهد بود که مهمترین بخش آن مربوط به ایران می شود.

بر اساس این گزارش، دور جدید گفتگوهای ایران و کشورهای 1+5 که به احتمال قوی در ترکیه برگزار می‌شود و همچنین ادامه واردات نفت ترکیه از ایران مسائلی هستند که اردوغان درباره آنها با اوباما رایزنی خواهد کرد.

به نوشته حریت، این گفتگوها از چند بعد دارای اهمیت است و اهمیت آن وقتی مشخص می شود که قرار است اردوغان پس از رایزنی با رئیس جمهور آمریکا، به تهران سفر کرده و با مقامات عالی رتبه ایران دیدار و گفتگو کند.

در همین رابطه برخی منابع خبری به نقل از نخست وزیر ترکیه اعلام کرده‌اند که آنکارا تمایل به میانجیگری میان آمریکا و ایران برای حل موضوع هسته ای جمهوری اسلامی دارد.

به نوشته حریت، از دیگر مسائل مهمی که اردوغان و اوباما درباره آن رایزنی خواهند کرد، تحولات سوریه خواهد بود.

کد خبر 164087
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز