جمعه ۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۲:۳۹
۰ نفر

گروه ادب و هنر: پرکاری و شلوغی روزهای آخر سال گریبان سازندگان سریال‌های تلویزیونی را هم گرفته و این روزها گروه‌های مختلفی در حال تدارک سریال طنزند.

گرچه تولید سریال‌های نوروزی حتی در سال‌هایی که محرم و نوروز تلاقی داشتند به یک سنت تبدیل شده اما سال 86 که در ربیع ‌الاول نو می‌شود قطعاً برای تولیدکنندگان سریال فرصتی برای ساخت برنامه‌های طنز است و حالا مدتی است که بازیگرانی نظیر اکبر عبدی، سیروس گرجستانی، جواد رضویان، مهران غفوریان، رضا عطاران، سعید آقاخانی و حمید لولایی درگیر ساخت سریال کمدی هستند.

جواد رضویان کار ساخت مجموعه تلویزیونی قرارگاه مسکونی را اوایل بهمن ماه در پارک چیتگر آغاز کرد که پس از گذشت یک ماه ساخت این مجموعه به نیمه نزدیک می‌شود.

قرارگاه مسکونی نام موقت مجموعه نوروزی است که جواد رضویان آن را در 15قسمت 15 دقیقه‌ای برای پخش از شبکه یک سیما می‌سازد. لوکیشن اصلی این مجموعه در پارک چیتگر تهران است و عوامل سازنده این مجموعه تا پایان کار در این محل حضور دارند.

تحقیق و نگارش این مجموعه را علیرضا محمودی انجام داده است و موضوع آن درباره تعدادی سرباز در یک قرارگاه است که برای تعطیلات ایام نوروز تصمیم دارند به مرخصی بروند ولی با مشکلاتی رو به رو می‌شوند که این مشکلات دستمایه اصلی ساخت این مجموعه است.

قرارگاه مسکونی به تهیه کنندگی «محمد رضا تخت‌کشیان» ساخته می‌شود و بازیگرانی چون یوسف تیموری، مهران رجبی، یوسف صیادی، علی صادقی، جواد رضویان و...در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

شبکه یک بجز این، سریال حبیب آقا به کارگردانی مهدی مظلومی را برای نوروز آماده می‌کند. حبیب آقا نیز با بازی سیروس گرجستانی و سعید آقاخانی داستان حبیب آقا کارمند اداره دارایی را روایت می‌کند که همه از او انتظار پارتی بازی دارند که او اهلش نیست اما سرانجام مجبور می‌شود به زد و بندی وارد شود که مشکلات را برایش پدید می‌آورد. 

 گروه فیلم و سریال شبکه 3 سیما نیز مجموعه‌ ترش و شیرین به کارگردانی رضا عطاران را برای پخش در نظر گرفته است. در این مجموعه  نصرت خانم که همسر خود را از دست داده است برای امرار معاش به ترشی‌فروشی رو می‌آورد.

او در عین حال مستأجر است و باید منزل را تخلیه کند. در این بین با شخصی به نام جهان آشنا می‌شود و این آشنایی، زندگی نصرت را دستخوش اتفاقاتی می‌کند. بازیگران این مجموعه حمید لولایی، مریم امیرجلالی، شهره سلطانی، رضا شفیعی‌جم و آناهیتا همتی هستند. 

سریال تلویزیونی «کیش ومات» به کارگردانی جواد افشار هم در دست تهیه شبکه تهران قرار گرفته است.

اکبر عبدی از بازیگران این سریال است و بنا به گفته سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سریال کیش و مات فضای داستانی این سریال کمدی فاخر است که در آن به وضعیت اجتماعی و اخلاقی آدم‌هایی که از پیچ و خم مسائل روزمره زندگی برای رسیدن به مطامع مادی هویت خود را فراموش می‌کنند پرداخته می‌شود.

کد خبر 16405

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز