همشهری آنلاین: معترضان آمریکایی، برگزاری تظاهرات همبستگی را به نشانه حمایت ازده‌ها نفر از فعالان بازداشت شده جنبش ۹۹ درصدی‎ها خواستار شده‌اند.

به گزارش پرس تی وی، 99 ‌در صدی‌ها، در ششمین ماه از آغاز جنبش تصرف وال استریت، برگزاری بیش‌تر راه‌پیمایی‌های اعتراض آمیز و شب زنده داری را در مراکز پلیس محلی در سراسر آمریکا، به نشانه ابراز نارضایتی از خشونت پلیس و بازداشت ده‌ها معترض خواستار شد‎ه‎اند.

بر اساس این گزارش، پلیس آمریکا فعالان جنبش ۹۹ درصدی را روز شنبه در نیویورک، لس آنجلس و میدوست بازداشت کرد.

در ششمین ماه از آغاز جنبش تصرف وال استریت، معترضان مخالف سرمایه‌داری برای برگزاری دور جدیدی از اعتراضات در نیویورک تجمع کردند.

در جریان این تجمع اعتراض آمیز، پلیس ضد شورش امریکا با فعالان جنبش ۹۹ درصدی که قصد داشتند پارک زاکوتی را دوباره تصرف کنند، درگیر شد. پارک زاکوتی کانون مبارزه علیه وال استریت در منطقه مالی نیویورک محسوب می‌شود.

ده‌ها معترض مخالف سرمایه داری پس از آن بازداشت شدند که نیروهای پلیس آمریکا با حمله به معترضان در پارک زاکوتی، آن‌ها را یکی یکی از میان جمعیت بیرون کشیده و پس از دست‌بند زدن به آنان، این افراد را به خارج پارک هدایت کرد.

معترضان برای متمایز کردن خود از یک درصد آمریکایی‌ها که مالکیت بخش اعظم ثروت جامعه را در اختیار دارند، شعار ما ۹۹ درصد هستیم سر دادند.

تظاهرات مردم آمریکا موسوم به وال استریت را تصرف کنید از ۲۶ شهریور (۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱) در نیویورک و در اعتراض به طمع شرکت‌های بزرگ و گسترش فساد در سطوح بالا، فقر و نابرابری اجتماعی در آمریکا آغاز شد.

کد خبر 163961
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز