همشهری آنلاین: تعدادی از شهروندان پرینستون در آمریکا و یک جنبش صلح در این شهر خواستار گفتگو با ایران و پرهیز از هرگونه اقدام غیر مسئولانه و زورگویانه علیه جمهوری اسلامی ایران شدند.

آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وب سایت سنترال جرسی، گروهی از مردم این شهر با صف کشیدن در پیاده‌روها و حمل پلاکاردها و بنرهایی خواستار گفتگو با ایران به جای تهدید این کشور شدند.

این وب سایت گزارش می دهد که در حدود 30 نفر از شهروندان آمریکایی در میدان پالمر شهر پرینستون بعدازظهر روز شنبه گرد هم جمع شده بودند و خواهان ترویج صلح با ایران و گفتگو با این کشور برای پرهیز از جنگ بودند.

گفته می شود که تعداد اندک معترضان یکباره توجه عابران را جلب کرد و با پیوستن مردم و تشکیل یک زنجیره، مخالفان جنگ علیه ایران به یکباره صف طولانی را به خود دیدند.

آنها بر روی پلاکاردهای خود شعار دیپلماسی، نه جنگ، دیگر جنگ پیشگیرانه نمی خواهیم، و ما به دنبال عراقی دیگر در منطقه نیستیم نوشته بودند.

رابرت مور، مدیر اجرایی ائتلاف اقدام برای صلح که یکی از سازمان دهندگان این برنامه بود می گوید: زمان آن رسیده تا افرادی که حس مشترک و حسن نیت دارند از دموکراسی در برابر جنگ حمایت کنند.

مور می گوید: دیپلماسی قدرتمند و پایدار تنها چیزی است که می‌تواند تضمین کند که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای نیست و می‌تواند حرکت خاورمیانه به سوی منطقه عاری از تسلیحات هسته‌ای را تضمین کند.

معترضان همچنین عکس‌هایی از شهروندان ایرانی را حمل می‌کردند که به نشان همدردی با قربانیان حادثه یازده سپتامبر در تهران شمع روشن کرده بودند. معترضان گفتند این عکس‌ها نشان می‌دهد که ایران دشمن ما نیست.

یک شهروند ایرانی- آمریکایی اهل پرینستون می گوید: ایرانی‌ها تنها مردم خاورمیانه بودند که با قربانیان حملات یازده سپتامبر اعلام همدردی کردند.

این شهروند آمریکایی که خود را فرزاد معرفی کرده، می گوید: جنگ‌ها نتایجی نداشته‌اند. تنها نتایج جنگ‌ها درد، کشتار و تخریب بوده است.

کد خبر 163952
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز