همشهری آنلاین: نشست خبری سمینار "ایران و یازده خط عمل جامعه اطلاعاتی "برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی نشست خبری سمینار "ایران و یازده خط عمل مصوب دو اجلاس جهانی سران دربارة جامعه اطلاعاتی"، سه شنبه هشتم اسفند در محل انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با حضور دکتر کاظم معتمد نژاد و دکتر یونس شکرخواه درجمع اصحاب رسانه برگزارمی شود. در این نشست، رئوس و اهداف سمینار یاد شده بررسی و به سوالات خبرنگاران پاسخ داده می شود.

سمینار ایران و ۱۱ خط عمل مصوب دو اجلاس جهانی سران دربارة جامعه اطلاعاتی با حضور صاحبنظران حوزة جامعه اطلاعاتی،   یازده‌ خط عمل‌ اجلاس جهانی سران دربارة جامعه اطلاعاتی (ژنو، ۲۰۰۳)، (تونس، ۲۰۰۵) را با توجه به موقعیت کنونی و آتی ایران بررسی می کند.

دکتر کاظم معتمدنژاد رئیس این سمینار، دکتر یونس شکرخواه، دبیر علمی سمینار و دکتر داوود زارعیان هم دبیری اجرایی این سمینار را بر عهده دارد. سمینار ایران و یازده خط عمل جامعه اطلاعاتی پانزدهم اسفند ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

در همین حال گواهینامة یونسکو هم طی مراسمی در روز برپایی سمینار ایران و خطوط یازده‌گانه تقدیم استادان و دانشجویانی خواهد شد که دورة آموزش تخصصی روزنامه‌نگاری و جامعه اطلاعاتی را گذارنده‌اند.

دورة آموزش تخصصی روزنامه‌نگاری و جامعه اطلاعاتی به مدت دو ماه در بهمن و اسفندماه ۱۳۸۴ با حضور استادان ارتباطات و خبرنگاران مطبوعاتی و خبرگزاری‌های داخلی، در تهران برگزار شد.

گفتنی است انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی با همکاری یونسکو این دوره آموزشی را طراحی و اجرا کرد. هدف از برپایی این دوره نیز آگاهی از تازه‌ترین بحث‌های جامعه اطلاعاتی و روزنامه‌نگاری بود.

کد خبر 16393

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز