همشهری آنلاین: علی‌اکبر قاضی‌زاده با انتقاد از پرداخت هدیه‌های مختلف به خبرنگاران از جمله هدیه ریاست‌جمهوری تاکید کرد: دولت بهترست شرایط کار حرفه‌ای را برای خبرنگاران فراهم کند.

علی‌اکبر قاضی‌زاده از پیشکسوتان عرصه خبر در گفتگو با خبرنگار مهر در نقد پرداخت هدایایی چون هدیه ریاست‌جمهوری به خبرنگاران گفت: من این مساله را از دو جنبه مورد بررسی قرار می‌دهم؛ اول اینکه دولت بسیار محترم به جای اینکه در روز 27 اسفندماه و در آستانه تعطیلات نوروزی خبرنگاران را برای دریافت 300 و 400 هزارتومان به نهاد ریاست‌جمهوری فرا بخواند بهتر است از دشواری‌های این حرفه بکاهد.

وی ادامه داد: بهتر است شرایطی فراهم شود که سختی‌های پیش روی خبرنگاران برای فعالیت حرفه‌ای برداشته شود. باید شرایطی فراهم شود که خبرنگاران بتوانند به راحتی کار حرفه‌ایشان را دنبال کنند وگرنه پرداخت هدیه به خبرنگاران کار شایسته‌ای نیست.

این روزنامه‌نگار در بخش دیگر صحبت‌هایش گفت: از سوی دیگر برای همکاران رسانه‌ای ام متاسف هستم که آنقدر گرفتارند و دچار مشکل مالی هستند که آخرین روزهای سال در جایی حاضر می‌شوند و باید به چند کارمند ثابت کنند که روزنامه‌نگار هستند یا نیستند تا رقمی را به عنوان هدیه دریافت کنند.

قاضی‌زاده افزود: وقتی نهادها و انجمن‌های صنفی فعال نداشته باشیم کار به اینجا می‌‌رسد که خبرنگاران باید آنجا گردن کج کنند و استدلال کنند که روزنامه‌نگار هستند یا نیستند. من اگر بودم هرگز تن به چنین کاری نمی‌دادم.

وی در پایان تاکید کرد: من همچنان تاکید می‌کنم که خبرنگار نیازی به این هدیه‌ها ندارد بلکه مقتدرانه از دولت و دیگر نهادها می‌خواهم که بگذارند خبرنگاران کار حرفه‌ای خود را انجام دهند و شرایط کار را تسهیل کنند.

کد خبر 163904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز