همشهری آنلاین: مدیر کل راه و ترابری مازندران اعلام کرد: بر اثر بارش شدید برف و کولاک ، جاده هـراز و چـالوس همچنان بسته است.

جاده

به گزارش واحد مرکزی خبر، وی افرود: بر اثر بارش شدید برف در جاده سوادکوه رفت و آمد خودروها در این مسیر به کندی ، بار ترافیک سنگین و با زنجیرچرخ امکان پذیر است.
وی به همه رانندگان توصیه کرد با رعایت نکات ایمنی و استفاده از زنجیر چرخ در این جاده ها رفت و آمد کنند.
اداره کل راه و ترابری استان اردبیل ، بارش برف همه جاده ها و گردنه های صعب العبور استان اردبیل را فرا گرفته است و ارتفاع برف در جاده های استان به بیش از 50 سانتی متر می رسد.
این اداره از هموطنان خواست از مسافرت های غیرضروری در نواحی کوهستانی و گردنه های سخت گذر به ویژه محور خلخال به اسالم خودداری کنند.
این اداره کل از رانندگان خواست وسایل نقلیه خود را به زنجیرچرخ و تجهیزات ایمنی زمستانی مجهز کنند.
همچنین سرنشینان بیش از 300 خودرو که دیروز به علت بارش سنگین برف در راه مانده بودند با تلاش ماموران راهداری از کولاک نجات یافتند.
خبر دیگر اینکه تردد در محورهای شهرستان کوهرنگ در مسیر شهرکرد به خوزستان فقط با زنجیر چرخ ممکن است .
فرماندار شهرستان کوهرنگ با بیان اینکه اکنون بجز گردنه عسل کشان ، ‌همه محورهای این شهرستان باز است ،‌گفت : به علت وزش باد همراه با کولاک ، محورهای این شهرستان به ویژه گردنه های چری ، شاه منصوری و تاراز لغزنده است .
بارش برف سنگین و کولاک جاده های ارتباطی 150 روستای شهرستان مشگین شهر را مسدود کرد .
براساس اعلام اداره کل هواشناسی اردبیل ، بارش برف در داخل شهر به 60 سانتی متر و در ارتفاعات مشگین شهر به بیش از یک متر می رسد .
همچنین با تلاش امدادگران هلال احمر و راهداری دیشب بیش از 500 دستگاه خودروی سبک و سنگین گرفتار در برف و کولاک به مناطق امن منتقل شدند و امدادگران به توزیع پتو و مواد غذایی بین مسافران نجات یافته از برف و کولاک پرداختند .
مه غلیظ و بارش برف در برخی محورهای خراسان رضوی تردد را با کندی مواجه کرده است.
مرکز مدیریت راههای خراسان رضوی اعلام کرد : مه غلیظ هم اکنون گردنه های گوجگی در محور مشهد - کلات ، مزداوند سرخس و ارتفاعات احمد آباد را فرا گرفته است .
محورهای منتهی به درگز ، قوچان ، سرولایت و جغتای هم برفی است و تردد در این محورهای اصلی فقط با زنجیر چرخ میسر است.
همه راه های اصلی استان زنجان به علت بارش برف و کولاک شدید باد همچنان بسته است.
فرمانده پلیس راه استان گفت: راه های زنجان - تبریز ، زنجان - طارم ، زنجان - بیجار ، زنجان - ماهنشان و ابهر - خدابنده در استان زنجان مسدود است.
همچنین کولاک شدید راه ارتباطی بیش از 550 روستا را بسته است.
گردنه برف گیر استان زنجان نیز به علت کولاک و نبود دیدکافی برای تردد بسته است.
خبر دیگر اینکه آزادراه و جاده قدیم قزوین - رشت و آزادراه قزوین - زنجان به علت کولاک شدید و نبود دید کافی از دیروز بسته است .
بقیه جاده ها و گردنه های استان باز و تردد در آنها فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است .
بیشترین بارش برف در شهر سیردان با 30 سانتی متر بوده است و شهر آوج با 15 درجه زیر صفر و آبیک با 12 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان قزوین بودند .
همچنین آزاد راه و راه اصلی رشت - قزوین از محدوده منجیل به بعد به علت بارش برف ، کولاک و یخبندان همچنان بسته است.
راه اسالم به خلخال و پونل به خلخال نیز که دیروز به علت بارش بیش از یک متر برف بسته بود هنوز بازگشایی نشده است.

کد خبر 163896

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز