همشهری آنلاین : یک نظامی امریکایی به جرم تجاوز به یک دختر چهارده ساله عراقی و کشتار خانواده اش به 100 سال حبس در زندان نظامی آمریکا ، محکوم شد.

استوار پل کرتز به چهار مورد قتل، تجاوز و توطئه برای تجاوز اعتراف کرد و با چشمانی اشکبار افزود که در ماه مارس سال گذشته میلادی در شهر محمودیه عراق ابتدا با شلیک چند گلوله خواهر و پدر و مادر دختر عراقی را کشته و سپس در اتاق مجاور به وی تجاوز کرده است .
بر طبق دفاعیه،کورتز و سه سرباز دیگر به نامهای جس سیمپسون ،بارکر و استیو گرین،سرباز اخراجی ارتش ، نقشه حمله و تجاوز را از پیش طراحی کرده بودند.

در ماه نوامبر سال گذشته نیز جیمز بارکر بیست و چهار ساله،  یکی از متهمین این پرونده ، به 90 سال زندان محکوم شده بود. اسپیلمن و برایان هاوارد نیز که درحمله مورد نظر نقش داشته اند ، انتظار حکم دادگاه نظامی را می‌‌کشند و استیو گرین که مدتی پیش از این اتفاق از ارتش اخراج شده بود در دادگاه ایالتی کنتاکی محاکمه خواهد شد.
در زمان وقوع جرم تمام متهمین این پرونده به جز استیف گرین دراستخدام لشکر 101 هوابرد منطقه فورت کمپبل کنتاکی بوده اند.                                                       

در دادگاه کورتز اعتراف کرد که نقشه حمله را زمانی که با دوستانش مشغول بازی ورق بودند طراحی کرده و به این دلیل دختر مذکور را هدف قرار داده بوده اند که تنها یک مرد در خانه او زندگی می‌کرده و هدف آسانی به نظرمی‌رسیده است.

پرونده این سربازان آمریکایی تنها یکی از دهها پرونده مشابه قتل و تجاوز سربازان آمریکایی در عراق است.
کد خبر 16387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز