همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان اینکه روحیه و فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت در هر نقطه و برهه‌ای از زندگی جامعه بشری جاری شود، سعادت آفرین و زیبایی بخش است، گفت: راهی که ملت ایران، رزمندگان و شهدای ما و بالاتر از آنان پیامبر(ص) و آل پیامبر (ع) انتخاب کردند، صراط مستقیم الهی و راه زندگی سعادتمند بشر است.

احمدی نژاد

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد پنجشنبه 25 اسفند در جریان سفر به استان خوزستان پس از حضور در یادمان شهدای عملیات رمضان در منطقه پاسگاه زید و بازدید از این منطقه و دیدار و گفت‌وگو با زائران کاروان‌های راهیان نور در جمع خبرنگاران درباره اهمیت فرهنگ شهادت و یاد شهدا و تاثیرات آن در جامعه در آغاز سال جدید گفت: تصور اینکه عده‌ای در مقطعی شهید شدند و اثری بر جامعه گذاشتند و سپس به پایان رسیدند، تصوری غلط است، زیرا راهی که ملت ایران و رزمندگان و شهدای ما انتخاب کردند، راه تحقق همه آرزوهای الهی و انسانی بشریت و راه سعادت و رسیدن به قله‌های کمال است.

رئیس جمهور افزود: هر کس می‌خواهد خوب و ابدی زندگی کند و به نقطه‌ای که خداوند انسان را به خاطر آن خلق کرده است، برسد، باید در این مسیر قرار داشته باشد، البته این بدان معنا نیست که همه کسانی که در این مسیر قرار می گیرند، باید کشته شوند، چرا که کشته شدن در این راه یک قله، نقطه اوج و یک راه میانبر است.

احمدی نژاد تصریح کرد: مسیری که ملت ایران و جوانان ما در دوره دفاع مقدس در مقابل همه قدرت‌های جهانی که علیه کشورمان بسیج شده بودند تا ملت ایران و راه این ملت را محو کرده و پرچم توحید، عدالت و انسانیت را در هم بشکنند، انتخاب کردند، باعث شد تا مردان و زنان بزرگی در آن دوران به پا خیزند و با همه وجود به صحنه دفاع از کشور بیایند و علاوه بر آنکه دشمن را شکست داده و میهن و مکتب را نجات دادند، به جوار رحمت الهی پر کشیدند و راه زندگی متعالی را در برابر ملت ایران و جامعه بشری باز کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه روحیه و نگاه جهادی و فرهنگ ایثار و شهادت در مقاطع و سال‌های پس از جنگ در عرصه ساختن کشور، علم، فناوری، عدالت، صنعت و کشاورزی به کار گرفته شد، گفت:‌ این روحیه در هر نقطه و برهه‌ای از زندگی که جاری شود، سعادت آفرین است و روابط انسان‌ها را در جامعه بر اساس محبت، عدالت و ارزش های انسانی و روابط سازنده و تعالی بخش تنظیم خواهد کرد.

احمدی نژاد با اشاره به تاکیدات دین اسلام مبنی بر بکار بردن تقوا در فعالیت‌ها و همکاری‌های اجتماعی، تصریح کرد: بر و تقوا، کمال بخش،‌ حیات آفرین و تعالی بخش هستند.

رییس جمهور با اشاره به اینکه همه انسان‌ها می‌خواهند عزیز، با کرامت و در امنیت و آرامش و در جوار رحمت الهی بوده و در بالاترین نقطه‌های انسانی قرار بگیرند، گفت: راه دستیابی به این ارزشها تنها در مسیر جهاد و اتکا بر فرهنگ ایثار و شهادت است، چرا که این راه، راهی است که متعلق به پیامبر (ص) و آل پیامبر (ع) بوده و بالاترین میراث مشترک و ارزشمند بشر و راهی است که رزمندگان ما آن را در شرایط بسیار سخت انتخاب کردند.

احمدی نژاد افزود: کسانی که در این مسیر قرار دارند در هر مقطعی بهترین‌ها را انتخاب کرده و مسئولیت خود را به زیباترین وجه به انجام می‌رسانند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اگر این روحیه در جامعه ما وجود داشته باشد، کشور هر سال بهتر از سال قبل خواهد بود.

احمدی نژاد با بیان اینکه قله کمال این اندیشه وجود امام عصر (عج) است،‌ گفت: امام نقطه اوج همه خوبی‌هاست و هر کس می‌خواهد سال خوبی داشته باشد، باید سال خود را با یاد و نام امام عصر (عج) آغاز کند.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به این سوال که چرا در منطقه یادمان شهدای عملیات رمضان نسبت به سایر اماکنی که در آن حضور پیدا کرده‌اید، توقف بیشتری داشته‌اید؟ اظهار داشت: هر کس در این اماکن می‌آید خودش را پیدا می‌کند و انسان نیز هرگز نمی‌خواهد از خودش فرار کند.

احمدی نژاد تصریح کرد: شهدا انسان ها را به حقیقت انسانی و وجودی خودشان باز می گردانند و مناطقی که زمانی در آنها شهدای ما حضور داشتند،‌ در حقیقت سرشار از احساس آرامش، پیوند، صفا و تجدید میثاق است.

کد خبر 163713
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز