پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: رئال مادرید و چلسی با برتری مشابه 4 بر یک مقابل حریفان خود به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند.

real

به گزارش ایسنا، در دو دیدار پایانی دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید و چلسی موفق شدند با برتری مقابل زسکا مسکو و ناپولی به جمع هشت تیم برتر اروپا بپیوندند.

رئال مادرید در حالی در سانتیاگوبرنابئو میزبان زسکا مسکو بود که دیدار رفت این دو تیم در روسیه با تساوی یک بر یک به پایان رسیده بود. با این حال، رئالی ها در مسابقه برگشت کار سختی پیش رو نداشتند و موفق شدند حریف خود را با نتیجه 4 بر یک از پیش رو بردارند.

در این دیدار، ابتدا گونزالو هیگواین در دقیقه 26 قفل دروازه زسکا مسکو را گشود و تیم میزبان را پیش انداخت. در ادامه نیمه نخست، تلاش هر دو تیم بی ثمر بود و بازی در نیمه اول با همین تک گل به پایان رسید. با آغاز نیمه دوم، بازیکنان رئال که می دانستند برتری با یک گل حاشیه امنیت خوبی محسوب نمی شود بر شدت حملات خود افزودند و سرانجام کریستیانو رونالدو در دقیقه 55 گل دوم تیمش را به ثمر رساند. در دقیقه 70، کریم بنزما گل سوم رئال مادرید را هم وارد دروازه حریف کرد اما هفت دقیقه بعد، زوران توسیچ یکی از گلهای خورده را جبران کرد. سرانجام در آخرین لحظات بازی، رونالدو گل دوم خود و گل چهارم تیمش را همبه ثمر رساند تا شاگردان مورینیو در این مسابقه با نتیجه 4 بر یک به برتری دست یافته و با برتری 5 - 2 در مجموع دو دیدار رفت و برگشت، راهی مرحله بعد این رقابتها شوند. در دیگر دیدار چهارشنبه شب، چلسی انگلیس در استمفوردبریج میزبان ناپولی ایتالیا بود. دیدار رفت این دو تیم در ایتالیا با برتری 3 بر یک ناپولی به پایان رسیده بود. در مسابقه برگشت، ابتدا دیدیه دروگبا در دقیقه 29 برای تیم میزبان گلزنی کرد و بازی در نیمه نخست با برتری یک بر صفر چلسی به پایان رسید. هنوز دو دقیقه از شروع نیمه دوم نگذشته بود که جان تری کاپیتان چلسی گل دوم این تیم را هم که حکم صعود به مرحله بعد را داشت وارد دروازه ناپولی کرد. با این حال، یوهان ایلنر در دقیقه 55 دروازه چلسی را گشود تا بازیدو بر یک شود. چلسی که خود را در آستانه حذف شدن می دید، یک پارچه حمله شد و سرانجام فرانک لمپارد موفق شد در دقیقه 75 از روی نقطه پنالتی گل سوم تیم میزبان را وارد دروازه ناپولی کند.

این بازی در پایان 90 دقیقه با برتری 3 بر یک چلسی به پایان رسید اما با توجه به برتری 3 - یک ناپولی در مسابقه رفت، همه چیز مساوی شد تا دو تیم تلاش خود را در وقت های اضافه ادامه دهند. با شروع وقتهای اضافه، بازیکنان چلسی موقعیتهای زیادی روی دروازه ناپولی خلق کردند اما بی دقتی مهاجمان این تیم مانع از گلزنی آن ها شد اما سرانجام، برانیسلاو ایوانوویچ در دقیقه 105 گل چهارم چلسی را هم به ثمر رساند. بازیکنان ناپولی پس از دریافت این گل تلاش زیادی کردند تا به گل برسند اما دفاع منسجم بازیکنان تیم میزبان آن ها را ناکام گذاشت.

این دیدار در پایان 120 دقیقه با برتری 4 بر یک چلسی به پایان رسید تا این تیم در مجموع و دیدار، با نتیجه 5 - 4 پیروز شده و جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان را کسب کند.

کد خبر 163691
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز