چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: سی و دومین شماره فصلنامه سینما و ادبیات منتشر شد.

ویژه نامه سینمایی این شماره به کلینت ایستوود و سینمای امریکا اختصاص یافته است.ترنس مالیک دیگر کارگردانی است که در این شماره آثارش بررسی شده است.

جهانی شدن موضوع مشترک مورد بررسی بخش سینمای ایران و بخش ادبی مجله است که در میزگردی با حضور بهمن فرمان آرا، علیرضا شجاع نوری و جواد طوسی راه های رسیدن سینمای ایران به زبان جهانی از وجوه مختلف مورد واکاوی قرار گرفته است. د

ر بخش ادبی نیز نویسندگان، منتقدان و مترجمان برجسته در مورد موانع و چالش های جهانی شدن ادبیات ایران سخن گفته اند. این موضوع به طور مفصل در گفت و گو با حورا یاوری پژوهشگر نام آشنا و گفت و گوی اختصاصی سینما و ادبیات با عتیق رحیمی نویسنده افغان مقیم پاریس مطرح شده است.

اما گفت و گوی ویژه سینما و ادبیات این شماره گفت و گوی تخصصی شیوا ارسطویی با محمد چرم شیر است. در این نشست دراماتورژی و نقش دراماتورژ در تئاتر و ادبیات داستانی به بحث گذاشته شده است.

در بخش شعرو داستان مجله ترجمه هایی از قاسم صنعوی، اتاق جیکوب ترجمه مهدی غبرایی، داستانی از بولانیو ترجمه میلاد زکریا، آمبولانس از خسرو دوامی و شعر هایی از سید علی صالحی، ضیاء موحد و شهاب مقربین از بخش های خواندنی مجله است.

یادداشتی منتشر نشده از محمد قاضی و نوشته ای از احمد پوری از مطالب دیگر مجله است. گفت و گو با جان لوکاره خالق داستان های جاسوسی ترجمه رضا قیصریه است و یداله رویائی، محمد محمدعلی، مدیا کاشیگر، علی اصغر حداد، علی خدایی و غلامحسین میرزاصالح از نویسندگانی هستند که در بخش مطالب آزاد مطلب نوشته اند.

کد خبر 163687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز