مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیر انجمن نجومی اهواز از وجود لکه‌های بزرگ بر روی خورشید خبر داد و گفت: این لکه‌ها در زمان غروب خورشید با رعایت نکات ایمنی قابل مشاهده است

نمایش لکه 1430 بر روی سطح خورشید

به گزارش مهر،خسرو جعفری زاده با اشاره به ایجاد لکه‌های بزرگ بر روی خورشید افزود: لکه‌هایی بر روی خورشید ایجاد شده است که به نام لکه 1430 نامیده می‌شود.

دبیر انجمن نجوم اهواز با اشاره به جزئیات این پدیده، خاطر نشان کرد: لکه خورشیدی ناحیه‌ای بر روی سطح خورشید است که به وسیله فعالیت‌های شدید مغناطیسی به علت کاهش درجه حرارت سطح خورشید به وجود می‌آید و مانع انتقال گرما می‌شوند.

وی به بیان نحوه رصد این پدیده نجومی اشاره کرد و یادآور شد: لکه عظیم ایجاد شده بر روی خورشید را می‌توان در زمان غروب به راحتی مشاهده کرد.

جعفری زاده با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان رصد لکه‌های خورشیدی، اظهار داشت: در صورت استفاده از تلسکوپ بازتابی لازم است تا فیلتر را در جلوی تلسکوپ قرار داد و رصدگران مراقب باشند که فیلتر در اثر خراش یا جسم نوک تیز آسیبی نبیند.

وی ادامه داد: برخی از تلسکوپ‌ها دارای درپوشی هستند که در آن یک سوراخ، که اندازه تقریبی 1/8 قطر آینه است قرار دارد فیلتر را می‌توان در پشت آن نصب کرد و درپوش را بر روی تلسکوپ قرار داد.نحوه قرار دادن فیلتر بر روی تلسکوپ
وی افزود: از این طریق می‌توان به مشاهده و رصد لکه‌های خورشیدی پرداخت.

کد خبر 163576
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز