همشهری‌ آنلاین: نخستین نشست ناشران با رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به بحث و بررسی درباره فهرست‌نویسی پیش از انتشار ( فیپا ) اختصاص دارد.

به گزارش همشهری آنلاین از روابط عمومی کتابخانه ملی در این نشست که روز ششم اسفند در محل کتابخانه ملی برگزار می شود ناشران همچنین با روند فهرست نویسی پیش از انتشار در کتابخانه ملی، عوامل تسریع کننده روند صدور فیپا، استاندارد‌های بین المللی موجود در زمینه نحوه و مدت زمان صدور فیپا  و برنامه‌های آینده کتابخانه ملی در زمینه فیپا، آشنا می شوند. 

 آگاهی از نقطه نظرات و مشکلات ناشران در زمینه دریافت فیپا و تعدد یا تمرکز مراکز صدور فیپا از دیگر مواردی است که درباره آنها میان مسئولین کتابخانه ملی و ناشران بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 به گزارش همشهری آنلاین مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان متولی فهرست نویسی پیش از انتشار در کشور معرفی کرده بود.

  استفاده از فیپاکه هم اینک به سنتی جهانی در نشر کتاب تبدیل شده است،‌ مزایایی دارد که ازجمله آنها می توان به یکسان شدن نحوه فهرست نویسی کتاب در کتابخانه‌های مختلف در سطح کشور،جلوگیری از هزینه های متعدد در کتابخانه‌های مختلف به منظور انجام فهرست نویسی و ارائه اطلاعات، کتاب شناختی کتب منتشره شده براساس استانداردهای بین‌المللی که توسط کتابخانه ملی تعریف و بومی شده است،اشاره کرد.

کتابخانه  ملی قصد دارد سلسله نشستهای خود با ناشران را تداوم دهد ، اما د راین بیانیه عنوان نشده است که ناشران به صورت انفرادی دعوت می شوند یا نمایندگان و نهادهای صنفی آنها در این نشستها حضور دارند.

کد خبر 16356

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز