معاون هنری وزارت ارشاد درباره مشکل هنرمندان بیمار گفت: به‌دنبال یک تشکل و خیریه‌ای هستیم که با کمک معاونت هنری و دیگر دستگاه‌ها و همینطور خود هنرمندان شکل بگیرد.

استاد ذوالفنون

شاه‌آبادی که پیش از این از راه‌اندازی بنیاد حمایت از هنرمندان بیمار خبر داده بود در پاسخ به پرسشی درباره راه‌اندازی این بنیاد در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در حال مطالعه هستیم. تکلیف حمایت از هنرمندان بر عهده صندوق اعتباری هنرمندان است. جدا از آن در مورد بیماری‌های خاص و سرطان به‌صورت خیریه داریم کار می‌کنیم. کما اینکه در موردی مشاهده کردیم اهالی موسیقی به کمک یک هنرمند تئاتر آمدند و این نشان می‌دهد چنین پتانسیلی وجود دارد. وی افزود: خوشبختانه چند تن از هنرمندان پیشکسوت اعلام آمادگی کرده‌اند و در مجموعه ما هم عباس عظیمی- مشاور اجرایی- در حال پیگیری است. جدا از تشکیل این بنیاد، موارد خاص را پیگیری می‌کنیم ولی آن شکل از کار مستلزم اعتبار مستقل است که فعلا وجود ندارد و در حال حاضر بیشتر به شکل خودجوش و مردمی در حال انجام است.

شاه‌آبادی درباره پرداخت سنوات به برخی از اعضای بیمار انجمن نمایش توضیح داد: در وزارت ارشاد چنین عزمی هست که کمک کنیم اما همانگونه که گفتم، موضوع حمایت از هنرمندان بر عهده صندوق اعتباری هنرمندان است اینها مستلزم افزایش اعتبارات است و مجلس هم باید اعتبار این صندوق را افزایش دهد.

وعده 12 میلیون تومانی

مشاور اجرایی معاون هنری ارشاد در همین رابطه از افزایش حمایت‌های بیمه ایران از هنرمندان بیمار برای جراحی‌های تخصصی تا سقف 12میلیون تومان خبر داد که از سال91 اجرایی می‌شود. سیدعباس عظیمی در خصوص راهکارهای در نظر گرفته شده برای حمایت از هنرمندان بیمار و راه‌اندازی صندوق حمایت از هنرمندان بیمار به مهر گفت: ما به‌دنبال افزایش بیمه تکمیلی هنرمندان حوزه‌های مربوطه و تئاتر هستم و تلاش می‌کنیم سقف تعهدات بیمه‌ای را بالا ببریم. قسمت اول این تلاش‌ها و اقدامات توافق میان بیمه‌ ایران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود که طی آن از سال91 سقف حمایت‌های بیمه از جراحی‌های تخصصی تا 12‌میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: بخش دیگری از حمایت‌های صورت گرفته از هنرمندان بیمار از طریق صندوق حمایت از هنرمندان انجام شده که مطلوب ما نیست و با تأکید دکتر شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال کار روی این موضوع و ارتقای سطح حمایت‌ها هستیم.

عظیمی با اشاره به حق بیمه سالانه 60 هزار تومانی برای امکان استفاده از حمایت 12 میلیونی بیمه از جراحی‌های تخصصی از سال آینده افزود: مواردی هم که خاص است و هنرمندان بیمار مشکل مالی دارند معاونت هنری هزینه‌های درمان آنها را متقبل می‌شود.

مشاور اجرایی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری‌های اعتباری و مالی جهت حل مسائل مطرح شده درخصوص افزایش بیمه تکمیلی و راه‌اندازی صندوق حمایت از هنرمندان بیمار تأکید کرد: نگرانی ما در این خصوص بیش از دیگران است زیرا که نمی‌توانیم آنگونه که باید و شاید به هنرمندان بیمار کمک کنیم. به‌عنوان متولیان هنر و تئاتر برای این موضوع نگرانیم و تلاش می‌کنیم تا این مسائل حل شوند.

وی یادآور شد: با تأکید آقای شاه‌آبادی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای اینکه بتوانیم هنرمندان تئاتر و چهره‌های شاخص آن را تحت پوشش بیشتری قرار دهیم در حال انجام اقدامات لازم برای افزایش بیمه تکمیلی هنرمندان و راهکارهای اساسی درخصوص حمایت از هنرمندان بیمار هستیم.

نگرانی از عدم‌وجود صندوق حمایت از هنرمندان

داوود کیانیان، هنرمند نمایشنامه نویس نیز در‌این‌باره گفت: مهم‌ترین نگرانی ما در رابطه با وضعیت هنرمندانی است که متأسفانه دچار بیماری‌ می‌شوند اما نمی‌توانند از پس هزینه مخارج بیماری خودشان برآیند و طبیعتاً کسی که به مسئله‌ مالی بیماری‌اش می‌اندیشد، نمی‌تواند فردی خلاق برای اجرای یک تئاتر باشد و طبیعتا از این عرصه کناره‌گیری می‌کند. در این رابطه ما در تئاتر کودک و نوجوان هنرمند پیشکسوت حسین محب‌اهری را داریم که از بیماری رنج می‌برد و هنوز کمک‌های مالی ‌به او نرسیده و ما هم صندوقی نداریم که بتواند از هنرمندان حمایت کند.

جلال ذوالفنون، تحت مراقبت‌های ویژه

مدیر برنامه‌های جلال ذوالفنون با اشاره به موفقیت عمل قلب باز این پیشکسوت عرصه موسیقی گفت: هرچند خطر رفع شده است اما به‌دلیل مراقبت‌های ویژه، استاد ذوالفنون در اتاق ریکاوری بستری است. آرش اوستا نماینده مکتب ذوالفنون در گفت‌وگو با فارس درخصوص وضعیت جسمانی جلال ذوالفنون اظهار داشت: استاد جلال ذوالفنون پس از عمل قلب باز خود توسط 2گروه پزشکی، چهارشنبه گذشته در بیمارستان ایرانمهر بستری شده است و به دستور پزشک معالجش نعمت‌الله پور‌ابراهیم و دکتر کرجی باید همچنان در بیمارستان بستری و ملاقات‌کننده‌ای نداشته باشد.وی در ادامه افزود: هرچند خطر رفع شده است اما به‌دلیل مراقبت‌های ویژه، استاد ذوالفنون در اتاق ایزوله و ریکاوری بستری است و حتی نزدیکانش در حد چند دقیقه و با استفاده از لباس‌های خاص از وی ملاقات کردند.اوستا تصریح کرد: استاد ذوالفنون از حمایت بیمه هنرمندان برخوردار نیست و طی صحبت‌هایی که با حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سید عباس عظیمی مشاور اجرایی معاونت هنری داشته‌ایم قول مساعدت و حمایت دادند؛ چرا‌ که معتقدند جلال ذوالفنون از نوابغ موسیقی کشور ماست.

کد خبر 163471

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز