همشهری آنلاین: فعالان عربستانی قصد دارند در اعتراض به بازداشت محمد البجادی، فعال سرشناس حقوق بشر در این کشور، در ریاض دست به اعتصاب غذا بزنند.

عربستان

همچنین، اعلام همبستگی با زندانیان سیاسی و درخواست برای آزادی فوری آنان از دیگر اهداف این اعتصاب غذا است که از سوی انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان سازمان‌دهی شده است.

محمد القحطانی، فعال عربستانی گفت: ما امیدواریم که بتوانیم توجهات را به موضوع محمد البجادی و افراد دیگری همچون او جلب کنیم، زیرا متاسفانه دولت به حرف مردم گوش نمی‌دهد. بنابراین، ما می‌خواهیم جامعه جهانی را آگاه کنیم تا فشارهای لازم را وارد آورند.

بر پایه اعلام انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان، تا کنون بیش از ۳۸ فعال برای شرکت در این اعتصاب دو روزه که تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، ثبت نام کرده‌اند.

البجادی، رهبر انجمن حقوق مدنی و سیاسی عربستان، مارس ۲۰۱۱ به علت حمایت از تجمع خانوادگی زندانیان سیاسی در برابر ساختمان وزارت کشور عربستان بازداشت شد.

فعالان عربستانی می‌گویند بیش از ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سراسر این کشور وجود دارد که به گفته انجمن حقوق بشر عربستان به طور فیزیکی و روحی مورد شکنجه قرار می‌گیرند.

همچنین، فعالان حقوق بشر می‌گویند که بیشتر زندانیان بدون محاکمه و اتهام مشروع و تنها به دلیل سوءظن دستگیر شده‌اند.

کد خبر 163445
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز