گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی‌ابراز امیدواری کرد: با همکاری قوای سه گانه و اجرای اصل 44 ،انقلاب بزرگ اقتصادی در ایران جامه عمل بپوشد و دولت زودتر و بیشتر تصدی گری امور اقتصادی را به مردم واگذار کرده و خود بر مسائل اقتصادی کشور نظارت کند و آن را هدایت نماید.

غلامعلی حداد عادل در نشست خبری خود با خبرنگاران که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مجلس از همان ابتدا که سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد این موضوع را از طریق تشکیل کمیسیون ویژه به طور جدی پیگیری کرد.

وی با بیان این‌که ما در اجرای سیاست‌های اصل 44 مورد قبول رهبری و جدی هستیم، تأکید کرد: ابراز نارضایتی مقام معظم رهبری از کارهای انجام‌شده را عاملی برای افزایش فعالیت‌های خود می‌دانیم و احساس می‌کنیم باید بیش از آنچه که تا حالا کوشش کرده‌ایم کار کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد با هماهنگی و همکاری قوا به ویژه قوای مقننه و مجریه در اجرای اصل 44 قانون اساسی، انقلاب بزرگ اقتصادی در ایران هر چه سریعتر جامه عمل بپوشد.

حداد عادل تاکید کرد: دولت باید سرمایه خود را در ایجاد زیرساخت‌های توسعه صرف کند و کمیسیون ویژه اصل 44 مجلس نیز در این راستا گام برمی‌دارد که باید اخبار آن در جامعه انعکاس یابد.

توقف شیعه‌کشی

رئیس مجلس با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شیعیان در یمن گفت: مسائل اخیر به‌وجود آمده را از طریق وزارت خارجه پیگیری خواهیم کرد و خواستار توقف درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی هستیم.

غلامعلی حداد عادل که در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود سخن می‌گفت افزود: ما مطلع هستیم در یکی از استان‌های یمن درگیری‌هایی میان شیعیان و دولت مرکزی وجود دارد و در این‌گونه موارد انگشت اتهام به‌سوی خارجی‌ها اشاره می‌رود که چون این افراد شیعه هستند، برخی‌ها اسم ایران را در آنجا به زبان می‌آورند.

وی ادامه داد: در مذاکراتی که با مسئولان یمنی داشتیم توضیح دادیم که ما در امور داخلی شما دخالت نمی‌کنیم. آنها هم دلیلی در اثبات ادعای خود ندارند اما با اوج گرفتن مجدد درگیری‌ها، این صحبت‌ها دوباره افزایش یافته و وزارت خارجه در این راستا اقداماتی را انجام داده است.

رئیس مجلس ادامه داد ما خواهان برقراری آرامش و توقف درگیری‌های فرقه‌ای و مذهبی هستیم چراکه درگیری‌های شیعه و سنی را بی‌ارتباط با توطئه‌های دشمنان نمی‌دانیم. البته دوست داریم روابط خوب خود را با یمن نیز حفظ کنیم.

تقویت احزاب

وی با اشاره به حذف یارانه احزاب در لایحه بودجه گفت: با تقویت احزاب در ایران موافق هستیم چرا که وجود احزاب مردمی را موجب طرح دیدگاه‌های مختلف در جامعه می‌دانیم.

هنوز قیمت قطعی نیست

نماینده تهران با اشاره به این‌که هنوز هیچ چیز در مورد بنزین قطعی نیست مصوبه قیمت 150 تومانی کمیسیون تلفیق را هم نظر نهایی مجلس ندانست و افزود: مذاکرات در این زمینه فعلاً ادامه دارد و باید در انتظار نتایج نهایی آن در صحن علنی بود.

وی با اشاره به این‌که طرح تثبیت قیمت‌ها از ابتدا هم ابدی نبود افزود: برخی در مجلس موافق عدم افزایش قیمت بنزین همراه با سهمیه‌بندی جدی هستند اما در مقابل برخی هم احتمال می‌دهند سهمیه‌بندی کفایت نکند و بازار سیاه ایجاد شود لذا اعتقاد به افزایش قیمت دارند.

فکر رئیس‌جمهور شدن را نمی‌کنم

حداد در پاسخ به سؤالی در مورد احتمال رئیس جمهور شدنش در دوره دهم گفت: اجازه بدهید در مجلس وظیفه‌ام را خوب انجام دهم اما هیچ‌وقت درمورد این اندیشه‌ها فکر هم نمی‌کنم چه برسد به اقدام و عمل.

وی ضمن انتقاد از سؤالات آزمون ضمن خدمت فرهنگیان گفت: این گونه مسائل مشکل اصلی آموزش و پرورش نیست ولی وزیر هم باید مراقبت کند که این گونه موارد تکرار نشود.

رئیس مجلس همچنین گفت: مجمع تشخیص مصلحت در نظر دارد قوانین مختلف را مانند شورای نگهبان با چشم‌انداز تطبیق داده و در صورت انحراف مصوبات آن‌ را به شورای نگهبان تذکر دهد ولی فعلاً این اقدام عملی نشده است.

وی اقدام وزارت ارشاد در مورد سایت‌های خبری را نیز بجا دانست.

کد خبر 16343

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز