همشهری آنلاین: وزارت امور خارجه با انتشار بیانیه‌ای، جنایات ددمنشانه رژیم اشغالگر صهیونیستی را علیه مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین در غزه، به‌شدت محکوم کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه؛ در بخشی از این بیانیه آمده است: تهاجمات و تجاوزات پی در پی اخیر نظامیان رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع فلسطین در غزه که تاکنون به شهادت 12 نفر و مجروح شدن بیش از 21 نفر از مردم مظلوم فلسطین منجر شده، به عنوان جنایت جنگی و ضدانسانی محکوم است.

بیانیه وزارت امور خارجه می افزاید: رژیم صهیونیستی در راستای استمرار رویکرد هدفمند خود در اعمال تروریسم دولتی، به ترور وحشیانه آقای زهیر القبیسی، دبیر کل کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین و تعدادی از همراهانش اقدام کرد.

در این بیانیه با انتقاد از سکوت جامعه بین‌المللی و مدعیان حمایت از حقوق بشر و نکوهش آن تأکید شده است: ضروری است مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری در قبال این نقض آشکار حقوق بشر و کشته شدن مردم بی دفاع فلسطین به دست صهیونیست‌ها ساکت ننشینند و به مسئولیت انسانی و قانونی خود در دفاع از مردم فلسطین عمل کنند.

بیانیه وزارت امور خارجه خاطرنشان می‌کند: اگرچه ترور و بمباران مردان، زنان و کودکان مظلوم و بی‌دفاع فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی امر جدیدی نیست و به ماهیت اصلی تجاوزگری و تروریستی این رژیم بازمی‌گردد، اما سکوت معنادار مجامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری در مقابل این جنایات و تجاوزات، برای افکار عمومی جهان و مسلمانان قابل قبول نیست.

در این بیانیه همچنین وزارت امور خارجه خواستار واکنش قاطع کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچون سازمان همکاری اسلامی و نیز همه ملت‌ها و دولت‌های مستقل جهان در قبال این جنایات شده است.

کد خبر 163321
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز