یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: با تجدید عهد سینماگران جوان با آرمان‌های شهدا؛ جشنواره منطقه‌ای اترک، به‌طور رسمی در بجنورد آغاز شد.

جشنواره هنری

به گزارش ایلنا، چهل و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل ۴- اترک با حضور هنرمندان حاضر در این جشنواره و نیز مقامات استانی و دست اندرکاران حوزه فرهنگ و هنر استان در جوار مزار شهدای شهرستان بجنورد فعالیت سه روزه خود را آغاز کرد.

مراسم افتتاحیه این جشنواره، عصر (۲۰ اسفند) با حضور هنرمندان و مسئولان در جوار گلزار شهدای شهرستان بجنورد و با گلباران مزار شهیدان فعالیت رقابتی و آموزشی این جشنواره به شکل رسمی شروع شد.

حسین ثابت قدم وحید، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر این جشنواره در این مراسم گفت: حضور هنرمندان بر مزار شهدا، تجدید پیمان سینماگران جوان و گلباران مزار شهیدان، آغازی معنوی برای جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان است و جای تقدیر دارد.

وی افزود: این حضور نشان دهنده ادامه راه شهدا توسط هنرمندان است و امیدوارم شروع تحرک و تحولات اساسی در جامعه باشد.

کهندل، معاون پژوهشی بنیاد شهید و امور ایثار گران خراسان شمالی نیز در ادامه این گلباران، افزود: حضور هنرمندان بر مزار شهدا بیانگر تعهد و میثاق دوباره با شهدا و ادامه دادن راه آن‌ها است.

در این مراسم ۹۰ هنرمند از ۷ استان خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، هرمزگان، کرمان، گلستان و سیستان و بلوچستان با آرمان‌های آن شهیدان عهدی دوباره بستند.

چهل و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان فصل ۴- اترک در ۴ بخش فیلم کوتاه، فیلمنامه، عکس و پوس‌تر فیلم با حضور استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی تا ۲۳ اسفند در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی ادامه دارد.

 

کد خبر 163257

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز