همشهری‌آنلاین: طراحان سؤال از رئیس‌جمهور هر چند امیدوار به دریافت پاسخ جدی به سؤالات خود از جانب رئیس‌جمهور نیستند، اما سه موضوع 11 روز خانه‌نشینی رئیس‌جمهور، عدم پرداخت اعتبارات مترو کلانشهرها و اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها با شیب تند را سه سؤال اصلی خود قرار داده‌اند.

طرح سوال از رئیس جمهور که پس از فراز و فرود بسیار قرار است چهارشنبه هفته جاری با حضور رئیس جمهور در صحن مجلس مورد بررسی قرار گیرد، دارای 10 محور یا سوال از شخص احمدی نژاد درباره عدم اجرای قانون و یا ابهام در اجرای قانون است و سوال کنندگان اجازه ندارند به موضوعی خارج از آنچه در طرح به آن اشاره شده بپردازند.





محمد دهقان - عضو هیئت رئیسه

  • چهارشنبه روزی است که با رئیس جمهور درباره آن توافق شده است و مطمئنا وی در این روز به مجلس خواهد آمد.
  • در این جلسه سوال کنندگان 15 دقیقه فرصت دارند تا مطالب خود را ارائه کنند و سپس رئیس جمهور به مدت یک ساعت پاسخگوی سوالات خواهد بود.
  • پس از پرسش و پاسخ این جلسه تمام می شود. شرایط بررسی سوال از رئیس جمهور مانند بررسی سوال از وزیران نیست که مجلس نظری بدهد. این نقصی در آئین نامه است که باید اصلاح شود. بنابراین پس از اتمام سخنان رئیس جمهور چه سوال کنندگان قانع شوند چه نشوند بررسی طرح سوال از رئیس جمهور به اتمام می رسد.






رضا حسینی از طراحان سئوال

  • در جلسه بررسی سوال از رئیس جمهور ممکن است یکی دو نفر از امضا کنندگان طرح سوال از رئیس جمهور با دسته بندی در طرح سوالات از 15 دقیقه وقتی که آئین نامه در اختیار سوال کنندگان می‌گذارد استفاده کنند.
  • هنوز در این باره تصمیم نهایی گرفته نشده است و آقای مطهری فردا نتیجه را اعلام می‌کند که چه کسی سوال را مطرح کند.
  • سه سوال دلیل 11 روز خانه نشینی رئیس جمهور، عدم پرداخت اعتبارات مترو و اجرای قانون هدفمندی یارانه ها با شیب تند سه سوال اصلی و اولویت دار ماست که اگر رئیس جمهور به این سه سوال هم پاسخ دهد جای خوشحالی دارد. هرچند بعید می دانیم پاسخ مناسبی از رئیس جمهور دریافت کنیم اما همچنان امیدواریم رئیس جمهور پاسخی دهد که افکار عمومی را راضی کند.

 



مصباحی مقدم

  • اگر نمایندگان از پاسخ سوالات مطروحه از رییس‌جمهور قانع نشدند، قانون در این مورد سکوت کرده است و در این صورت نیز حداقل دستاورد این است که مجلس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است اما در صورتی که رییس‌جمهور در مجلس حاضر نشود براساس قانون با وی برخورد می‌شود.

 

کد خبر 163203
منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز