هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ برتر امروز با برگزاری 3 دیدار پیگیری می‌شود که استقلال در ورزشگاه آزادی به مصاف راه‌آهن می‌رود، شاهین بوشهر میزبان صنعت نفت آبادان است و ذوب آهن در اصفهان با صبای قم بازی می‌کند.

فوتبال - استقلال

آبی‌پوشان تهرانی که چند هفته پیش صدر جدول را به سپاهان دادند حالا با یک بازی کمتر 5 امتیاز از صدرنشین لیگ عقب هستند و هدف استقلال در بازی امروز گرفتن 3 امتیاز از راه آهن است تا فاصله‌اش را با صدر جدول کمتر کند. البته حریف آبی‌پوشان هم تیم دست و پا بسته‌ای نیست؛ هر چند راه آهن در این فصل یکی از کاندیدا‌های سقوط محسوب می‌شود ولی شاگردان علی دایی حریف سرسختی هستند و در بازی رفت هم استقلال را با تساوی یک‌یک متوقف کردند. راه‌آهن، میرهانی هاشمی و امید عالیشاه را به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و از کادر فنی این تیم هم بهزاد غلامپور و میاچ به‌دلیل محرومیت انضباطی نمی‌توانند روی نیمکت بنشینند. استقلال هم کماکان آندو تیموریان و مجتبی جباری را در اختیار ندارد و از کادر فنی این تیم میشائیل هنکه به‌دلیل محرومیت انضباطی نمی‌تواند روی نیمکت بنشیند. آبی‌های تهران بعد از پیروزی مقابل الریان قطر از لحاظ روحی شرایط خوبی دارند ولی راه‌آهن هم در این بازی به‌دنبال امتیاز است تا از جمع تیم‌های انتهای جدول فاصله بگیرد.

راه‌آهن بدشانس است

پرویز مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «در این چند روز با بازیکنان صحبت کردم که بازی‌ها را جدی بگیرند و در باد پیروزی مقابل نماینده قطر نخوابند. امیدوارم امروز بازی خوبی ارائه کنیم چون راه‌آهن در دور رفت ما را خیلی اذیت کرد و با وجود اینکه یک گل جلو بود، بازی را بست.

راه‌آهن بدشانس بوده و جایگاه این تیم در رتبه پانزدهم جدول نیست. با این حال باید به 3‌امتیاز برسیم و از صدر جدول عقب نمانیم.» دایی هم در مورد رویارویی با استقلال می‌گوید: «ما در دبی اردوی خوبی برگزار کردیم اما متأسفانه چند بازیکن از بهترین‌های ما مصدوم هستند که این کار ما را سخت می‌کند. با توجه به توان و انگیزه‌ای که در بازیکنان می‌بینیم، بازی خوبی در مقابل استقلال به نمایش خواهیم گذاشت و دنبال 3 امتیاز بازی هستیم.» دایی که در این بازی غلامپور و میاچ را در کنار خود نخواهد داشت، تاکید می‌کند: «چرا کمیته انضباطی شکایت ما در مورد مس سرچشمه را رسیدگی نمی‌کند و در مورد این پرونده رأی نمی‌دهد اما در مورد غلامپور و میاچ رأی صادر می‌کند.

آیا تا حالا دیده‌اید غلامپور اعتراض کند؟‌ وی چه در زمان بازی و چه در زمان مربیگری‌اش اعتراض نکرده ولی ببینید چقدر به او فشار می‌آید و چقدر حرف زده می‌شود که فردی مثل غلامپور عکس‌العمل نشان می‌دهد. غلامپور یا میاچ بحق اعتراض کردند و توهینی نکرده‌اند، اگر اینگونه باشد مورینیو باید برود در خانه‌اش بنشیند و از پرتغال، رئال مادرید را هدایت کند.»

شروع توفانی تقوی

در هفته بیست‌و‌هفتم لیگ برتر روز گذشته 4 دیدار برگزار شد که تیم‌های نفت تهران، ملوان و سایپا حریفان خود را شکست دادند. نفت در زمین مس سرچشمه این تیم را شکست داد تا شاگردان اصغر شرفی از حالا به فکر خداحافظی از لیگ برتر باشند. گل اول نفت را محمد حسین مهرآزما در دقیقه ۳۵ به‌ثمر رساند و در دقیقه ۵۴ مارکو لوپز گل دوم را زد. مس سرچشمه در دقیقه ۶۶ از روی نقطه پنالتی توسط مجتبی ترشیز به گل رسید، ولی در نهایت با نتیجه 2-1 شکست خورد. ملوان هم در انزلی شهرداری تبریز را با یک گل شکست داد تا زمزمه‌هایی در مورد اخراج علی‌اصغر مدیرروستا شنیده شود. محسن مسلمان در دقیقه 34 تک‌گل ملوان را به‌ثمر رساند. سایپا هم در نخستین دیداری که مجتبی تقوی هدایت این تیم را برعهده داشت، شروعی توفانی داشت و با 5 گل حریف خود را شکست داد. کریم انصاری فرد در این بازی هت تریک کرد و در دقایق 17، 21 و 86، سه گل به‌ثمر رساند و 2 گل دیگر در دقایق 48 و 76 توسط سجاد شهباززاده و عباس محمدرضایی به ثمر رسید. فولاد خوزستان هم در زمین خودش با تساوی 1-1 مقابل تیم بحران زده داماش متوقف شد. محمد غلامی در دقیقه 6 برای داماش و ساسان انصاری در دقیقه 64 برای فولاد گلزنی کردند.

کد خبر 163126

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز